فعال سازی ۶ پروژه نیمه تمام مجتمع فرهنگی دستاورد دولت سیزدهم در استان سمنان

استاندار سمنان از فعال سازی ۶ پروژه نیمه تمام مجتمع فرهنگی در این استان به عنوان یکی از دستاورد‌های مهم دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و هنر نام برد.
کد خبر: ۱۱۷۰۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۱ 11 June 2024

به گزارش تابناک سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی امروز ۲۲ خردادماه در نشست تبیینی انتخابات با هنرمندان و فعالان انجمن‌های فرهنگی و هنری استان سمنان افزود: رویکرد ویژه دولت سیزدهم به‌مباحث فرهنگی استان، بسیار ارزنده بوده است.
وی با اشاره به برخی از دستاورد‌ها و فعالیت‌های فرهنگی هنری در این استان اظهار کرد: با اقدامات و پیگیری‌های شکل گرفته، سمنان توانست عنوان پایتخت کتاب ایران را به خود اختصاص دهد که برای استان امری بسیار ارزنده است..
هاشمی بر جایگاه خطیر هنر در مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیز تاکید کرد و ادامه داد: در این چند سال، تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا با تسهیل در امور، کمک حال و حامی هنرمندان و فعالان فرهنگ و هنر در استان باشیم.
وی خاطرنتشان کرد: حوزه هنری و فعالان این حوزه باید به صورت ویژه در بحث تقویت ارتباط با دانشگاه‌های استان و ارتباط تنگاتنگ با دانشجویان، اهتمام ورزند.

نشست تبیینی انتخابات با هنرمندان و فعالان فرهنگی استان سمنان

استاندار سمنان همچنین با تبیین فعالیت‌های دولت سیزدهم در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی هنری گفت: آغاز عملیات اجرایی تالار مرکزی سمنان و بیش از ۶ مجتمع فرهنگی و هنری که نیمه تمام رها شده بود و همچنین تخصیص اعتبار مطلوب در حوزه فرهنگ و هنر، از حمله اقدامات ارزنده دولت سیزدهم در استان سمنان است.

لزوم مشارکت هنرمندان در انتخابات پیش رو
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این آیین گفت: توجه و عنایت دولت سیزدهم درحمایت از طرح‌های فرهنگی و هنری در قالب تبصره‌های ۱۴ و ۱۷ و نیز قرارگاه شهید آوینی جایگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی را ارتقاء داده است.
فرشید فلاح افزود: در این دولت تلاش شده تا جایگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دستکاه اصلی مسوول فرهنگ و هنر تقویت و بازسازی شود و امروز می‌توان ادعا کرد که رویداد‌های مهم فرهنگی و هنری در سال‌های اخیر با محوریت و یا حداقل مشارکت این اداره کل در استان سمنان به انجام برسد.

وی با بیان اینکه واگذاری کار‌ها به نهاد‌های مردمی و پرهیز از تصدی گری از راهکار‌های قانونی و مورد تاکید دولت سیزدهم بوده گفت: در این سه سال بیش از پیش به این مساله توجه شده است و امروز مدیران انجمن‌های فرهنگی هنری به عنوان مهمترین حلقه‌های میانی و سمن ها‌ی مردمی که قانونمند به آن‌ها توجه شده است در اجرای فعالیت‌های فرهنگی هنری مشارکت دارند.

فلاح کسب عنوان پایتختی کتاب را از جمله این امور دانست و افزود: این موفقیت با واگذاری به بخش خصوصی "موسسه فرهنگی آرمان روشن" در سمنان تحقق یافت.

وی همچنین اجرای پروژه‌های عمرانی از جمله آغاز ساخت تالار مرکزی سمنان و شش مجتنع فرهنگی هنری در نقاط مختلف استان سمنان را نیز از دست آورد‌های دولت سیزدهم در استان سمنان برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری نقش اهالی فرهنگ و هنر و نیز اصحاب رسانه و فعالان قرآنی را در این عرصه بسیار مهم و خطیر خواند و خواستار مشارکت حداکثری هنرمندان هم استانی در این رویداد مهم کشور شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار