نخستین خانه صنایع دستی سمنان افتتاح شد

معاون صنایع دستی استان سمنان از افتتاح نخستین خانه صنایع دستی سمنان هم‌زمان با هفته صنایع دستی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۰۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۸ 08 June 2024

به گزارش تابناک سمنان، سمانه سلطانی‌پور امروز (۱۹ خرداد ماه) اظهار کرد: نخستین خانه صنایع دستی فعال استان سمنان در شهرستان سمنان به‌مناسبت آغاز هفته صنایع دستی به‌صورت ویدیوکنفرانسی با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افتتاح شد.

او با بیان اینکه هنرمندان صنایع دستی در این خانه هم آموزش می‌بینند و هم آثار خود را عرضه می‌کنند، گفت: خانه صنایع دستی خیرآباد با مساحتی بالغ بر ۱۳۰ مترمربع با ایجاد زمینه اشتغال ۱۰ نفر در دو بخش فروشگاه و آموزشگاه در رشته‌های نمدمالی، چرم، سفال، سرامیک و بافته‌های داری فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: تولید زنده رشته‌های صنایع دستی برای آشنایی علاقه‌مندان و گردشگران در این خانه توسط هنرمندان، برگزاری نشست‌های تخصصی و جشنواره‌ها و اجرای تولید زنده در مناسبت‌های خاص متناسب با تقویم در نوروز و روز جهانی صنایع دستی، ارائه مشاوره به هنرمندان و هنرجویان صنایع دستی، تهیه مواد اولیه برای هنرمندان و هنرجویان، برگزاری نمایشگاه‌ها به‌صورت مستمر و طراحی خلاقانه، تولید و آموزش برنامه‌هایی برای جذب گردشگر و هنرجو و دانشجو و اساتید، ایجاد ارتباط بیشتر بین هنرمندان، ایجاد فضای کارگاهی برای دانشجویان این حوزه و ترویج هنر‌های صنایع دستی از جمله دیگر اهداف ایجاد این مکان است.

او با بیان اینکه ظرفیت‌ها و فعالیت هنرمندان موجب می‌شود ما هم برای حمایت از هنرمندان تلاش بیشتری کنیم، اظهار کرد: در راستای حمایت از این خانه و هنرمندان صنایع دستی، مشوق‌هایی مانند تسهیلات، تخفیف در حامل‌های انرژی و معافیت‌های مالیاتی در نظر گرفته شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با بیان اینکه یکی از گام‌های درست جذب گردشگر به روستا‌ها احداث خانه‌های صنایع دستی است، گفت: هویت شهر‌ها و روستا‌های جهانی صنایع دستی در سایه این خانه‌ها محقق می‌شود.

خانه صنایع دستی خیرآباد در روستای خیرآباد، در یک کیلومتری جنوب شهر سمنان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار