باید حداقل ۳۰ مدرسه در سایت مسکن مهر استان سمنان احداث می شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با اشاره به کمبود کلاس درس در برخی شهر‌های این استان گفت: باید حداقل ۳۰ مدرسه در سایت مسکن مهر استان احداث می‌شد.
کد خبر: ۱۱۶۷۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۸ 15 May 2024

به گزارش تابناک سمنان، امیرحسین قزوینیان ۲۶ اردیبهشت‌ماه در بازدید استاندار سمنان از این اداره کل اظهار کرد: در حال حاضر ۹۳ پروژه مدرسه سازی در سطح استان در حال احداث بوده که این پروژه‌ها بالغ بر دو همت اعتبار نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: ۵۶ درصد پروژه‌های در حال احداث ما در مجموعه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مشارکتی هستند.

وی با اشاره به نیاز آموزشی برخی از مناطق در این استان تصریح کرد: احداث بالغ بر ۳۰ مدرسه باید در سایت مسکن مهر استان اجرایی می‌شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ادامه داد: ما امروز میراث دار گذشتگان هستیم، اما ایستاده ایم تا در راستای تحول در حوزه نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس گام موثری برداریم.

وی به استقبال خیرین از مدرسه سازی اشاره و اضافه کرد: ما در سال ۱۴۰۲ در بحث جذب مشارکت‌ها در کشور ما رتبه عالی را کسب کردیم و در حوزه جذب اعتبارات نیز در کشور رتبه نخست را به دست آوردیم.

استاندار سمنان نیز در این بازدید گفت: رویکرد دولت سیزدهم در بحث نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و همچنین احداث مجتمع‌های آموزشی، مثبت و سازنده است.

سید محمد رضا هاشمی، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز تاسیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته در مجموعه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تقدیر کرد و افزود: دانش آموزان به عنوان جامعه هدف مجموعه نوسازی مدارس، افراد ارزشمند جامعه و آینده سازان کشور هستند.
هاشمی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش مجموعه‌ای انسان ساز بوده و احداث و نوسازی مدارس به عنوان یک میراث ماندگار ثبت خواهد شد.
استاندار سمنان گفت: خیرین مدرسه ساز در حوزه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تاکنون ورود بسیار مطلوبی داشته و با اقدامات خیر خود میراث ماندگاری را در حوزه مدارس و مجتمع‌های آموزشی از خود به یادگار گذاشتند.
وی همچنین تاکید کرد: استان سمنان در حوزه سرانه فضای آموزشی به دلیل وجود مدارس تخریبی، مدارس نیازمند استحکام بنا و بهسازی، نیازمند توجه ویژه است.
هاشمی عتاکید کرد: باید دقت لازم را داشته باشیم تا در توزیع اقلام و تجهیزات و اجرای پروژه‌های بهسازی و همچنین احداث مدارس، توسعه متوازن و عدالت را در سطح استان و بین شهرستان‌ها مَدنظر داشته باشیم.
استاندار سمنان گفت: اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص تدوین پیوست فرهنگی و احداث مدرسه در سایت‌های نهضت ملی مسکن در استان در دستور کار قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار