منتخب مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه رابطه شورا و مجلس باید تعاملی باشد، گفت: طرح بیمه و حقوق شورا‌های اسلامی را جز طرح‌های پیشنهادی در مجلس جدید قرار خواهیم داد.
کد خبر: ۱۱۶۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵ 28 April 2024

به گزارش تابناک کردستان، سالار مرادی امروز یکشنبه (۹ اردیبهشت) در همایش روز ملی شورا‌های اسلامی در سنندج، با بیان اینکه در قانون اساسی جایگاه شورا به عنوان پارلمان محلی تبیین شده است، اظهار کرد: جایگاه شورا هم در قانون و هم در شرع کاملا مشخص است و بدون مشورت و همکاری و شور جامعه مدنی شکل نمی‌گیرد.

وی با تاکید بر جایگاه شورا‌ها در رشد و توسعه کشور، افزود: مجلس، دولت و نهاد‌های مدنی هر کدام باید با همکاری و همدلی موتور توسعه کشور را به حرکت درآورند.

منتخب مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس، با بیان اینکه شورا‌ها بدون بیمه و حقوق و حتی اینکه امتیازی به آن‌ها داده شود خود را در مقام قضاوت قرار می‌دهند، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم موضوع بیمه و حقوق شورا‌ها را در مجلس پیش‌رو مطرح کنیم تا بتوانیم انتظار کار از آن‌ها داشته باشیم.

وی، با بیان اینکه در قانون اساسی تنها نهادی که می‌تواند قانون‌گذاری کند مجلس است، گفت: طرح بیمه و حقوق شورا‌های اسلامی را جز طرح‌های پیشنهادی در مجلس جدید قرار خواهیم داد.

مرادی، با اشاره به مشکلات موجود در جامعه و با تاکید براینکه مطالبات و انتظارات مردم زیاد است، گفت: مجلس دوازدهم باید با تعامل و همفکری بتواند بخشی از مشکلات ملی و استانی مردم را حل کند.

وی با ابراز نگرانی از رشد قابل توجه مهاجرت روستائیان به سمت شهرها، خاطرنشان کرد: باید در راستای حفظ جمعیت روستایی که نقش بسزایی در تولید هم دارند برنامه‌های عملیاتی و جدی داشته باشیم.

‌منتخب مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس، با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌های لازم زمینه مهاجرت معکوس مردم به سمت روستا‌ها را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: اینکه روز به روز شاهد کاهش جمعیت روستایی هستیم و این زنگ خطری است که باید جدی گرفته شود.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار