رویداد «آبادیران» در سمنان برگزار می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از برگزاری رویداد «آبادیران» در استان سمنان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۵۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹ 03 November 2023

به گزارش تابناک سمنان، محمدرضا صادقی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان اظهار کرد: فرآوری مواد معدنی، توجه به اقتصاد دیجیتال و توسعه کشاورزی نوین و مکانیزه ازجمله مواردی است که در حوزه برگزاری رویداد «آبادیران» در استان سمنان اولویت‌بندی و اجرایی خواهد شد.

صادقی گفت: مردمی‌سازی حوزه اقتصادی علم پایه، اقتصادی کردن اقتصاد حاشیه روستا و توانمندسازی علم پایه، نیازمند گفتمان‌سازی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان افزود: در سال ۱۴۰۱ و سال جاری، ۳۳ درصد مشاغل ایجادشده در استان سمنان در حوزه روستایی به ثمر نشست.

صادقی ادامه داد: سال گذشته بالغ بر ۱۴۷ درصد تعهد اشتغال در استان سمنان محقق شد که در سال جاری نیز همین مهم در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: بالغ بر ۶۷۵ میلیارد تومان اعتبار در سال گذشته در امر توانمندسازی ذیل تسهیلات تبصره ۱۶ در استان سمنان پرداخت شد و یکی از مواردی که در استان مدنظر قرار دارد، موضوع بهره‌وری است.

اولویت‌های طرح بازار آب در استان سمنان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان همچنین گفت: در طرح «بازار آب»، ضمن افزایش راندمان کشاورزان و ارتقای توان اقتصادی آنان، حق‌السهم آب کشاورزان تغییر نخواهد کرد و با این مهم در تلاش برای حفظ اقلیم منطقه هستیم.

صادقی گفت: در حوزه منابع زیرزمینی و آبخوان‌ها در استان سمنان با افت مواجه هستیم که از اثرات خشکسالی‌های چند ساله اخیر است.

وی افزود: بحث بهره‌وری کشاورزی یکی از دغدغه‌های ما در حوزه مدیریت بهینه مصرف آب در استان است.

صادقی بیان کرد: ما باید به سمتی حرکت کنیم تا با اقدامات مطلوب و مناسب کشاورزان را به مدیریت مصرف، کاهش برداشت، افزایش بهره‌وری و صرفه‌جویی ترغیب کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: در صورت صرفه‌جویی از سمت کشاورزان از طریق به‌کارگیری سامانه‌های نوین و مدیریت بهینه مصرف، آب باقیمانده برای سایر موارد به‌خصوص صنعت به فروش خواهد رفت و این تأمین مالی در ارتقای اقتصادی کشاورزان نیز تأثیر شایانی خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار