علیرضا صلواتی افزود: فعالیت اجرایی آزادراه شرق اصفهان از ۲ دهه پیش شروع شده بود اما کار ساخت آن از شتاب لازم برخوردار نبود.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی "ایرن طرح" از ۲ سال گذشته بصورت جدی دنبال شد اما در یک سال اخیر با توجه ویژه وزیر راه و شهرسازی و پیگیری مسوولان استان اصفهان، کارِ ساخت آن شتاب قابل ملاحظهای پیدا کرد.
مجری طرحهای زیربنایی استان اصفهان گفت: در یک سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل قطعههای یک و دو طرح ملی کنارگذر شرق اصفهان هزینه شده است.
به گفته وی، قطعههای یک و دو طرح ملی کنارگذر شرق اصفهان به طول ۶۳ کیلومتر است که ۵۵ کیلومتر آن از تقاطع جاده اصفهان- کاشان تا پل فرودگاه، هفته آینده با حضور رییس جمهوری و بصورت ویدئو کنفرانس افتتاح خواهد شد.
صلواتی، کنارگذر شرق اصفهان را یکی از آزادراههای مطرح کشور در حوزه ایمنی و مبلمان توصیف و خاطرنشان کرد: رعایت کامل نکات ایمنی و کیفیت زیرسازیها، آسفالت، گاردریل و نیوجرسیها در این طرح مورد توجه جدی قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: پیش بینی لازم برای احداث مجتمعهای رفاهی، طراحی پَد فرودگاهی و هلی کوپتر امدادی و سایر امکانات در احداث این آزادراه انجام شده است.
مجری طرحهای زیربنایی اصفهان گفت: قطعههای یک و دو طرح ملی کنارگذر شرق اصفهان با سرمایهگذاری ۷۰ درصدی صندوق بازنشستگی کشوری و ۳۰ درصدی وزارت راه و شهرسازی انجام شده است.
وی بیان کرد: هشت کیلومتر باقیمانده از قطعه دوم این آزادراه حد فاصل پل فرودگاه تا پل قهجاورستان نیز تکمیل شده است و در مرحله رفع نقص قرار دارد و در چند ماه آینده به بهرهبرداری میرسد.
صلواتی افزود: در تلاش هستیم تا قطعه سوم این آزادراه حد فاصل پل قهجاورستان تا سه راهی اصفهان- مبارکه - شهرضا را نیز در زمان این دولت تکمیل کنیم و به بهرهبرداری برسانیم.
وی اظهار داشت: گشایشهای خوبی در زمینه رفع مُعارضان این طرح در حال انجام است و امیدواریم در ماههای آینده به مرحله تکمیل برسد و زمینه افتتاح آن فراهم شود.
مجری طرحهای زیربنایی اصفهان تصریح کرد: بخش قابل توجهی از کریدور شمالی و جنوبی کشور با افتتاح این طرح تکمیل و دغدغه بسیاری از مردم برای داشتن سفری ایمن، روان و بدون حادثه از جنوب به شمال برطرف میشود.
وی با اشاره به اینکه بارِ سنگین ترافیک شمال اصفهان با بهرهبرداری این کنارگذر مرتفع میشود، خاطرنشان کرد: روزانه حدود ۸۰ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای تهران، کاشان، نطنز، قم و دلیجان به اصفهان وارد میشوند که این مساله بارِ سنگین ترافیک به شمال این کلانشهر را تحمیل میکند و با بهرهبرداری از کنارگذر شرق، مسیر استانهای جنوبی و بخش جنوبی اصفهان به تهران ۵۰ کیلومتر نزدیکتر میشود.