رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه استفاده از بذرهای گواهی‌شده بهره‌وری را افزایش می‌دهد، گفت: در این راستا آفت سن گندم در مزارع استان ۹۳.۵ درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۷۱۸۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷ 25 February 2019
به گزارش تابناک سمنان ، سید حسن میرعماد بعدازظهر دوشنبه در نشستی با مدیران و بهره‌برداران جهاد کشاورزی سمنان در محل این سازمان ضمن بیان اینکه ۹۳.۵ درصد میزان آفت سن گندم در مزارع استان کاهش یافت، ابراز داشت: تعداد بهره‌برداران درگیر سن گندم نیز کاهش داشته است اما این دلیل بر اتمام کار نیست بلکه می بایست مناطق آلوده شناسایی و برای کشاورزان آن ناحیه کلاس های ترویجی برگزار شود.وی ضمن بیان اینکه افزایش تولید گندم در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد، اضافه کرد: برای تحقق این موضوع می‌بایست ضمن مذاکره با بهره‌برداران در وهله نخست مشکلات تولید شناسایی و رفع شود.
رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه بذرهای گواهی‌شده در افزایش تولید و بهره وری موثر است، ابراز داشت: در دسترس قرارگرفتن بذرهای گواهی‌شده از سوی کارشناسان برای کشاورزان می‌بایست انجام شود تا بتوان درسطوح بیشتری کار را دنبال کرد.
میرعماد بابیان اینکه بهره‌برداران نواحی پر بارش می بایست نسبت به بیماری‌های قارچی حساس باشند، تصریح کرد: کالپوش، میامی و مناطق شمالی استان مانند فولاد محله از جمله مناطق پرباران محسوب می‌شوند بنابراین می‌بایست کشاورزان به این موارد توجه کافی داشته باشند تا خسارت‌ها به حداقل کاهش پیدا کند.
وی اضافه کرد: انجام فعالیت‌های ترویجی و رصد و پایش مناطق سطح زیر کشت می تواند به افزایش بهره وری اراضی زیر کشت بسیار کمک کند بنابراین انجام هر چه بیشتر این اقدامات به نسبت سنوات قبل در دستور کار قرار دارد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار