سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان بابیان اینکه پرونده متقاضیان در کارگروه امور زیربنایی و کمیسیون ماده ۵ استان تقریبا به صفر رسیده است‌، گفت : عزم جدی برای تصویب طرح های جامع شهری در استان وجود دارد.
کد خبر: ۷۰۲۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸ 12 January 2019
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل استانداری سمنان ،جلسه کمیسیون ماده ۵ استان سمنان به ریاست‌مهندس قدرت اله ابک سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور اعضای این کمیسیون پنج شنبه ۲۰ دیماه در محل سالن جلسات استانداری سمنان برگزار شد .
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری در این جلسه از بررسی ۱۴۳ پرونده در شهرهای استان خبر داد و گفت: از این تعداد
۶۵ پرونده شهر سمنان
۱۰ پرونده شهر سرخه
۵ پرونده شهردرجزین
۱۱ پرونده شهر مهدیشهر
۸ پرونده شهر شهمیرزاد
۱۵ پرونده شهر دامغان
۱ پرونده شهر امیریه
۲۲ پرونده شهر شاهرود
۲ پرونده شهر میامی
۴ شهر بسطام ، مورد بررسی قرار گرفت .
مهندس قدرت اله ابک از عزم جدی این کمیسیون در بررسی پرونده های متقاضیان خبر داد و افزود : در طی بازدید و بررسی های انجام شده در خصوص طرح ها، امروز با قاطعیت میگوییم بررسی مجموع پرونده پروژه های شهرهای استان در دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ تقریبا صفر شده که این حاصل تلاش و پیگیری اعضای کمیسیون ماده ۵ استان میباشد.
وی با تاکید بر این نکته که مدت زمان بررسی پرونده های ارسالی از زمان تحویل پرونده توسط شهرداریها به دبیر خانه جهت بررسی، بازدید فنی، کمیته کارشناسی و اتخاذ تصمیم نهایی در کمیسیون اصلی ماده ۵ استان در حال حاضر به کمتر از ۲۰ روز تقلیل یافته است گفت: این امر در راستای رضایتمندی مردم و ایجاد سرمایه گذاری و اشتغال در استان مد نظر قرار گرفته است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به کارگروه زیر بنایی استان گفت: در جهت بررسی طرح های زیربنایی و توسعه ای استان نیز امروز تعداد پرونده های بررسی شده در کارگروه فوق نیز تقریبا صفر رسیده و پرونده ای بلاتکلیف در کارگروه امور زیربنایی استان وجود ندارد.
مهندس ابک از تهیه طرح های شهری در یک سال گذشته در شهرهای استان از جمله رودیان،کهن آباد و کلاته رودبار خبر داد و افزود: با توجه به اینکه این شهر ها فاقد عکسهای هوایی بودند ، در ابتدا با سازمان نقشه برداری کشور قرارداد تهیه عکس هوایی این شهرها منعقد گردید و در مرحله دوم، تبدیل عکس هوایی به نقشه روقومی انجام شده و در مرحله سوم تهیه طرح های هادی این شهر ها در مرحله انجام میباشد .
از سایر اقدامات یکسال گذشته معاونت عمرانی تصویب طرح جامع شهر شاهرود در کارگروه امور زیر بنایی و شورای برنامه ریزی استان پس از ۱۱ سال ، طرح جامع و تفصیلی شهمیرزاد پس از ۸ سال و طرح جامع شهر کلاته خیج خبر داد و تصریح کرد:این امر با جدیت در حال تحقق و ارسال به شورای عالی معماری و شهری کشور می باشد .
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی از ابلاغ طرح جامع سه شهر دامغان مهدیشهر و درجزین نیز در یکسال گذشته توسط عالیترین مقام اجرایی دولت در استان خبر داد که نشان از عزم جدی این معاونت در به سرانجام رساندن ۹ طرح شهری از ۲۰ شهر استان در مدت یکسال است که امید است مردم شریف استان از برکات اقدامات انجام گرفته در این شهر ها بهرمند شوند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار