یاسر هاشمی فعل سیاسی و فرزند آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی با تاکید بر لزوم مشارکت بالا در انتخابات، گفت : مشارکت بالای مردم برای کشور امنیت و رای ندادن حسرت برای آینده کشور را به همراه دارد.
کد خبر: ۴۲۵۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷ 17 May 2017
به گزارش تابناک سمنان، یاسر هاشمی سه شنبه شب در جمع حامیان دکتر حسن روحانی در سمنان اضافه کرد: کسی نباشد که بگوید رای ما تاثیر ندارد، چون تجربه و تاریخ و عقل نشان داده که هر زمان که مردم رای بالا دادند نتیجه خوبی کسب کردند و هر زمان مشارکت نکردند، اتفاقی افتاد که چندین سال حسرت کشیدیم.

وی ادامه داد: انتخابات روز جمعه را به عنوان مهم ترین و تاریخ سازترین رویداد در کشور در پیش داریم، اهمیت این موضوع نسبت به انتخابات گذشته کم نیست و بسیار مهم است، ما آینده ای در پیش داریم که باید خودمان آن را رقم بزنیم و اگر می خواهیم تحلیل واقع بینانه ای داشته باشیم و تصمیم بگیریم باید نگاهی به گذشته داشته باشیم.

هاشمی بیان کرد : باید بدانیم دکتر روحانی که امروز رییس جمهوری قانونی کشور ماست با چه شرایطی کشور را تحویل گرفت، مردم باید بدانند که روحانی با چه شجاعت و درایتی آن همه خرابی ها را به شرایط امروز تبدیل کرد و اگر پشتوانه و رای و حمایت مردم نبود، امروز چنین روزهایی نداشتیم، هنوز در نیمه راه هستیم و سختی ها باقی مانده است.

وی گفت: باید تاریخ گذشته خود را بدانیم و بدانیم که در دولت مهرورزی چه بر سر کشور آمد، موقعی که کشور را تحویل گرفتند شرایط بین المللی ما خوب بود و دوران توسعه سیاسی را گذرانده بودیم و بین مردم وحدت بود و نفاق وجود نداشت و شرایط اقتصادی کشور مطلوب بود و در ریل خودش حرکت می کرد اما در هشت سال دولت مهرورزی کشور را به جایی رساندند که اقتصاد کشور را به بیراهه بردند و قیمت ارز را به بالاترین حد رساندند.

وی ادامه داد : در همان دوره بود که رشد اقتصادی منفی شد و اشتغال و بیکاری افزایش یافت و ایران هراسی ایجاد شد، اختلاف و نفاق بین مسئولان و سران قوا وجود داشت و سران قوا با هم نشست نداشتند.

هاشمی گفت: در دوران مهرورزی متاسفانه کشور از ریل واقعی خودش خارج شده بود و آیت الله هاشمی از این فرصت های آخر عمر خود استفاده و با مردم ارتباط برقرار کرد و با تعامل با اقشار مختلف، مردم را نسبت به شرایط آن روز آگاه می‌کرد و شاهد بودیم که با آ‌گاهی تمام تصمیم گرفتید که ریل غیرصحیح کشور را تغییر دهید و این ریل را در اختیار دکتر روحانی گذاشتید.

وی گفت: دکتر روحانی از بزرگان کشور ماست که جامعیت علمی، تخصصی، ایشان نسبت به کشور مشهود است و در 20 سال سابقه در مجلس و در شورای امنیت ملی به اثبات رسیده است، ایشان تمام شرایط جامع یک ریاست جمهوری را دارد و در این مساله شکی نیست و این دلیلی برای رای دادن به او است.

وی با بیان اینکه در این چهار سال دکتر روحانی ثابت کرد که با شجاعت به اهدافی که داشت خواهد رسید، ادامه داد: برجام موضوع بسیار مهمی بود که دکتر روحانی با شجاعتی که در مذاکرات هسته ای به کمک تیم مذاکره کننده هسته ای داشت، باعث شد در زمان حساس تصمیم بزرگی گرفته شود.

یاسر هاشمی یان کرد:کسانی که امروز می گویند برجام برای کشور دستاوردی نداشت، باید بدانند تولید نفت کشور که به یک چهارم کاهش یافته بود پس از برجام افزایش یافت، پس از برجام صادرات نفت کشور شروع شد و امروز بسیاری از هزینه ها از سر راه مردم و کشور برداشته شد، تعاملات بین‌المللی افزایش یافت و امروز دنیا برای همکاری با ایران رقابت می کند.

وی افزود : شاید موانع و مشکلاتی در کشور وجود داشته باشد و شرایط مطلوب نشده باشد، چون در نیمه راه تصمیم هستیم ولی امروز کشورهای دنیا برای همکاری با ایران اسلامی رقابت می کنند.

این فعال سیاسی گفت:ترامپ هم که ادعای پاره کردن برجام را کرده بود جرات چنین کاری را ندارد چرا که پایه و اساس برجام این قدر محکم است که کسی نمی تواند آن را پاره کند.
یاسرهاشمی ادامه داد: برجام چهار دشمن داشت: یکی اسراییل بود که نمی خواست ایران به آن شرایط برسد ، دوم برخی کشورهای همسایه بودند، سومی و چهارمی دلواپسان آمریکایی و داخلی بودند.

وی با اشاره به اینکه امروز منتقدان دولت یازدهم هم بر ادامه برجام تاکید می کنند چون می دانند مردم این را می خواهند و راهی جز این ندارند، گفت: امروز شرایط اقتصادی کشور در مسیر مطلوب خودش در حرکت است، امروز دولت روحانی نیاز به پشتوانه و رای شما دارد، به یک رای محکم مردمی نیاز دارد و مطمئن هستیم که رای خواهد آورد.

هاشمی بیان کرد: اگر نمی خواهیم مخالفان و دشمنان داخلی اهداف خود را با سرعت طی کنند، تنها چیزی که می تواند کمک کند رای بالا به دکتر روحانی است.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در بیست و نهم اردیبهشت برگزار می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار