خراجی در کار نیست؛ فقط صعود به جام جهانی
پس از شکست مقابل عربستان در جده، انتقادات از سرمربی و بازیکنان تیم ملی ژاپن به اوج خود رسیده است.
کد خبر: ۹۹۹۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸ 09 October 2021

به گزارش تابناک سمنان کسب تنها سه امتیاز پس از پایان هفته سوم مقدماتی جام جهانی، ژاپن را در یک بحران غیرقابل پیش بینی فرو برده و این در حالی است که آنها بازی هفته چهارم را باید با صدرنشین گروه یعنی استرالیا برگزار کنند. دیداری اگر با هر نتیجه‌ای غیر از پیروزی همراه شود، اختلاف ژاپنی‌ها با صدر جدول را به 8 یا 9 امتیاز افزایش خواهد داد.

 

این در شرایطی است که انتقادات از هاجیمه موریاسو سرمربی تیم ملی ژاپن و بازیکنان این تیم به شدت افزایش یافته و از شب گذشته تاکنون روزنامه نگاران و کاربران شبکه‌های اجتماعی مواضع تند و کم‌نظیری را در این باره گرفته‌اند. بسیاری از طرفداران در توییتر خواستار اخراج سرمربی شده‌اند و یکی از آنها باتوجه به برگزاری بازی در ساعت 2 بامداد به وقت ژاپن نوشته است: «آقای موریاسو خواب شیرینم را پس بده!»

 

یکی دیگر نوشته: «ما در سه بازی فقط یک گل زدیم، خجالت آور است!» همچنین یک کاربر ژاپنی نوشته: «من مشتاقانه منتظر بازیهای تیم ملی بودم و از وقت خوابم گذشتم اما اگر قرار باشد هربار اینگونه بازی کنند، دیگر بازیها را تماشا نخواهم کرد. این خسته کننده است.»

 
 

همچنین اقدام جالبی در ویکی‌پدیای هاکو شیباساکی رخ داده است. او که به اشتباه پاس منجر به گل عربستان را داد، پس از بازی در ویکی‌پدیای خود با ملیت جدیدش مواجه شد: عربستانی!

 


نیکان اسپورت به تبعات اقتصادی ناکامی در صعود به جام جهانی اشاره کرده است.

 

 

نیکان اسپورت به عنوان پرتیراژترین روزنامه ورزشی ژاپن نوشت: «سرمربی از وقتی وارد عربستان شد از آب و هوای این کشور گلایه کرد و از جت لگ گفت. حتما می‌دانست قرار است ببازد که این بهانه ها را جور کرد.»

 

در ادامه این یادداشت آمده است: «ژاپن از هر نظر مقابل عربستان شکست خورد. حالا لازم است که بازیکنان و سرمربی تیم ملی از خواب بیدار شوند. شما در جام ملتها بازنده شدید و حالا هم عملکرد ضعیفی دارید و شاید جام جهانی را از دست بدهید!»

 


ژاپن تودی با اشاره به باخت برابر عربستان نوشته که «هواداران ژاپنی خواستار اخراج سرمربی هستند.»

 

 

همچنین این وبسایت در تحلیلی جداگانه به تاثیر صعود به جام جهانی در اقتصاد ورزشی ژاپن پرداخت و نوشت که اگر تیم ملی به جام جهانی صعود نکند، علاوه بر از دست رفتن قراردادهای بسیار خوب، به آرزوی جوانان کشور هم آسیب خواهد رسید: «یوشیدا از مسئولیت پذیری صحبت کرد و گفت که باید پس از پایان بازیها قضاوت کنیم. آیا منظورش استعفا و بازنشستگی است؟ این بار قبول نخواهیم کرد.»

 


تایمز ژاپن با اشاره به ماجرای برخورد یوشیدا با هواداران عربستانی، نوشته که تمرکز باید بر کسب نتیجه باشد نه حواشی.

 

 

ژاپن 7 دوره متوالی به جام جهانی صعود کرده و حالا پس از استرالیا و عربستان، هم امتیاز با چین و عمان در رتبه سوم جای دارد.

 


وضعیت گروه ژاپن؛ دو تیم نخست مستقیم به جام جهانی می‌روند و تیم سوم راهی پلی آف می‌شود.

 

 

تیم ملی ژاپن در اولین بازی مغلوب عمان شد و سپس با قدرت توانست چین را شکست دهد. آنها هفته آینده در ورزشگاه معروف سایتاما به مصاف استرالیا خواهند رفت و آخرین بازی دور رفت را هم در فیفادی بعدی برابر ویتنام برگزار خواهند کرد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار