غول‌کُشی سنگین‌وزن‌های ایران در نروژ
کشتی فرنگی ایران بعد از 6 سال توانسته بار دیگر در سطح جهان فینالیست داشته باشد و حالا می تواند به فکر قهرمانی در بخش تیمی هم باشد.
کد خبر: ۹۹۹۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶ 09 October 2021

به گزارش تابناک سمنان ورزش اول ایران بعد از درخشش کم سابقه آزادکاران در رقابت های جهانی اسلو در نروژ و کسب سه طلا، سه نقره و یک برنز و کسب عنوان تیمی سوم برای ایران، در رشته کشتی فرنگی نیز برای محمد بنا و شاگردانش خوب پیش می رود. برگزاری رقابت های هفت وزن برای ایران دو فینالیست و سه حضور برای رسیدن به سکوی سوم را در پی داشته است. 


کشتی فرنگی ایران شش سال بود در رقابت های جهانی به فینال این تورنمنت کشتی‌گیری را معرفی نکرده بود و آخرین طلای ایران در رشته فرنگی را حمید سوریان در سال 2014 کسب کرده است. در سال 2015 قاسم رضایی تنها نماینده ایران در فینال رقابت های جهانی بود و کشتی فرنگی ایران در این سالها از رسیدن به فینال رقابت های جهانی باز مانده بود.


علیرغم نتایج نسبتا ضعیف فرنگی کاران ایرانی در سالهای گذشته، محمد بنا و شاگردانش در رقابت های نروژ همانند آزادکاران نمایش خیره کننده ای داشته و تا این جای مسابقات پنج نفر آنها تا پای سکوی تورنمنت رفته‌اند و دو مدال را برای ما قطعی کرده‌اند.

محمد بنا بعد از فینالیست شدن دومین شاگرد خود در نروژ به این شکل به هوا پرید و خوشحالی خود را نشان داد

 
 

درخشش سنگین وزن های ایران در رشته فرنگی همانند آزاد یکی از دستاوردهای مهم رقابت های جهانی نروژ است. تا اینجای رقابت ها، هادی ساروی اولین فرنگی کار ایران است که در مسابقات جهانی 2021 به فینال راه پیدا کرده و فردا باید برای کسب مدال طلا مقابل الکس زوکه از مجارستان قرار بگیرد. 


دیگر فینالیست ایران در سنگین وزن است؛ جایی علی‌اکبر یوسفی بعد از عبور از غول های کشتی جهان در دیدار فینال وزن 130 کیلوگرم برای کسب مدال طلا به مصاف زورابی گدخوری از روسیه می رود. 

 

 

علی‌اکبر یوسفی اولین سنگین وزن کشتی فرنگی ایران در تاریخ به شمار می رود که به فینال مسابقات جهانی راه یافته است

 


با توجه به اینکه هنوز مسابقات سه وزن باقی مانده و قهرمان المپیکی ایران یعنی محمد رضا گرایی هنوز رقابت‌های خود را شروع نکرده، انتظار می رود در بخش تیمی نیز ایران بتواند جزو مدعیان قهرمانی باشد. 


روسیه امسال در رقابت های فرنگی رقیب سرسختی به نام ایران دارد و امید داریم با درخشش کشتی گیران ایران در رشته فرنگی، با روسیه مثل کشتی آزاد تا روز آخر در کورس قهرمانی باقی بمانیم. قهرمانی کشتی فرنگی ایران یک بار در تاریخ و آن هم در سال 2014 رخ داده و باید امیدوار بود این اتفاق بعد از 7 سال تکرار شود.

 

 

البته در پایان مسابقات روز نخست، روس ها با یک طلا، دو نقره و یک برنز در 4 وزن اول 80 امتیاز کسب کردند و ایران با دو برنز و یک عنوان پنجمی 40 امتیاز در اختیار دارد؛ اما باید امیدوار بود در 6 وزن باقی مانده این عقب افتادگی جبران شود.

 

محمدهادی ساروی بعد از کسب مدال برنز المپیک، حالا در جستجوی نخستین مدال طلای جهانی است تا سال رویایی‌اش را تکمیل کند

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار