بشار اسد برای ممانعت از زندانی شدن عموی خود در فرانسه، اقدامات و اظهارات وی را بخشید و به او اجازه داد به کشور بازگردد.
کد خبر: ۹۹۹۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳ 09 October 2021

بشار اسد به عموی تبعیدی خود اجازه بازگشت به کشور را داد

 

به گزارش تابناک سمنان او مانند سایر شهروندان سوریه خواهد بود و هیچ نقش سیاسی یا اجتماعی نخواهد داشت.

الوطن نوشت، رفعت پس از بیش از ۳۰ سال حضور در اروپا به عنوان یک مخالف، ظهر پنجشنبه وارد دمشق شد.

رفعت اسد ۸۴ ساله، به اتهام پولشویی در فرانسه تحت محاکمه بود و دادگاه فرانسه رای به توقیف اموال او و ۴ سال حبس را داده بود.

روزنامه الوطن سوریه نوشته است، بشار اسد به عمویش اجازه بازگشت داده تا او در فرانسه زندان نرود. این روزنامه می‌گوید بشار اسد "همه آنچه را که رفعت اسد انجام داده بود بخشید و به او اجازه داد مانند سایر شهروندان سوریه به کشور بازگردد و او هیچ نقش سیاسی یا اجتماعی نخواهد داشت."

رفعت تا پیش از تبعید، دست راست حافظ اسد بود و پس از مرگ برادرش در سال ۲۰۰۰ خود را جانشین قانونی اسد اعلام کرد، اما بشار ریاست جمهوری را بر عهده گرفت. پس از اعتراضات ضد دولتی در این کشور در سال ۲۰۱۱، رفعت به بشار اسد گفت از قدرت کناره گیری کند.

عموی بشار اسد که به عنوان فرمانده نظامی سابق به دلیل سرکوب شورشی در سال ۱۹۸۲ علیه حافظ اسد، پدر بشار اسد از سوی غرب مورد سرزنش قرار می‌گیرد، در سال ۱۹۸۴ بعد از نزاع بر سر قدرت در مورد اینکه چه کسی جایگزین برادر بزرگش حافظ شود، علیه دولت کودتایی نافرجام کرد.

او پس از مهاجرت به اروپا ملک‌های زیادی در فرانسه، اسپانیا و انگلیس خرید اما اموالش پس از چهار سال تحقیقات ضبط شد و در فرانسه با اتهام فساد روبه‌رو شد. 

دو سال قبل رفعت به دلیل اتهام فساد و پولشویی تحت تحقیقات قرار گرفت و مسؤولان فرانسوی دارایی او معادل بیش از ۶۰۰ میلیون یورو را مصادره کردند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار