امام جمعه رویان:
امام جمعه رویان گفت: ویژگی بزرگ امنیت ایران استقلال و همچنین درون زایی آن است برخلاف دیگر کشورهای منطقه که امنیتی وابسته دارند.
کد خبر: ۹۹۹۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶ 08 October 2021

ایران اسلامی دارای امنیت مستقل و درون زا است

 

به گزارش   تابناک سمنان  حجت‌الاسلام عباس معصومی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رویان به میزبانی مسجد جامع با بیان اینکه ایران اسلامی دارای امنیت پایدار است، بیان کرد: ویژگی این امنیت که به برکت نیروهای مسلح و با ایمان به دست آمده درون‌زایی و استقلال است، آن هم برخلاف برخی کشورهای منطقه که امنیتی عاریه‌ای دارند.

وی افزود: امنیت درون‌زای ایران به معنای تکیه بر ایمان و قدرت نیروهای بومی و همچنین عدم وابستگی به خارج است که ویژگی بارز تفکر جهادی و انقلابی محسوب می‌شود و خوشبختانه باید گفت در حوزه نظامی، ایران امروز از چنین اقتداری در منطقه برخوردار است.

امام جمعه رویان همچنین گفت: ایران اسلامی در ۴۳ سال گذشته مانند برخی کشورهای دیگر، گدایی امنیت از ابرقدرت آن نپرداخته بلکه توجه داشته که استقلال در امنیت نیازمند تکیه بر توان داخلی و همچنین تقویت زیرساخت‌های اصلی مانند استقلال در فرهنگ اقتصاد و … است.

معصومی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: آمریکا ۲۰ سال افغانستان را اشغال کرد و امروز با رسوایی و فلاکت این کشور را تحویل طالبان داد لذا باید تاکید کرد این رسوایی، طولانی‌ترین حضور نظامی آمریکا در دنیا است که حاصلی برای این کشور نداشت و برای مردم افغانستان تنها قتل و غارت را به دنبال داشت.

وی با بیان اینکه اخراج آمریکا از منطقه باید تبدیل به یک مطالبه همگانی شود، افزود: همه می‌دانند که امنیت امروز کشورهای اروپایی و برخی کشورهای بزرگ آمریکایی عاریه است لذا ناتو را به همین دلیل راه انداختند. حال باید اندیشید وقتی کشورهای اروپایی امنیت متکی به دیگران دارند، تکلیف کشورهایی مانند امارات عربستان ترکیه و آذربایجان چه خواهد بود.

امام جمعه رویان در دیگر بخش از صحبت‌های خود گفت: نامه تولیدکنندگان لوازم خانگی به رهبر معظم انقلاب اسلامی و دستور ایشان به رئیس جمهور مبنی بر منع واردات کالاهای کره‌ای یک اتفاق مهم، راهبردی و الهام بخش برای جهش تولید در سالی که به همین نام نامگذاری شده، است.

معصومی بیان کرد: کشور کره در چند سال اخیر به خصوص هشت سال گذشته توانست بازار لوازم خانگی را قبضه کند و از طرفی با هماهنگی وزارتخانه‌های مربوطه از طریق قانون‌های خودساخته از پرداخت مالیات و عوارض و جریمه‌های تخلف سرباز زده و قانون را دور زده است تا جایی که برخی تولیدکنندگان قطعات مشابه در ایران، توان تولید را پیدا نکردند لذا این حرکت اخیر، روزنه امیدی برای تولیدکنندگان داخلی و استفاده از منابع درون کشور محسوب می‌شود.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار