مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: دمای هوا طی روزهای آینده به طوری محسوس کاهش می‌یابد و در برخی نقاط به صفر درجه سانتیگراد می‌رسد.
کد خبر: ۹۹۹۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹ 07 October 2021
 
دمای هوا در برخی نقاط استان سمنان تا صفر درجه کاهش می‌یابد

 

به گزارش تابناک سمنان ایرج مصطفوی افزود: وضعیت هوا تا روز یکشنبه در ساعات بعدازظهر با رشد ابر و بارش های پراکنده در ارتفاعات همراه است.

وی بیان کرد: وزش باد شدید و نسبتا شدید در بیشتر نقاط استان سمنان به ویژه در نیمه شرقی و نواحی شمالی گاهی با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به پیش بینی کاهش محسوس دمای هوا، افزود: موج سرما تا روز یکشنبه در استان ادامه دارد و دمای هوا در تمام نقاط بین چهار تا هشت درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

وی با اشاره به پیش بینی کمینه و بیشینه ۱۴ و ۲۷ درجه سانتیگراد برای هوای امروز شهر سمنان، خاطرنشان کرد: شهروندان سمنانی تا یکشنبه دمای کمینه ۱۱ و بیشینه ۲۲ درجه سانتیگراد را تجربه می کنند.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: امروز کمینه دمای هوا در استان در رضوان و شهمیرزاد به هفت و بیشینه در گرمسار و آرادان به ۲۷ درجه سانتیگراد می رسد.

وی ابراز داشت: شهمیرزاد و رضوان روز یکشنبه دمای هوای چهار درجه سانتیگراد را در پیش دارند.

مصطفوی گفت: برداشت محصولات رسیده باغی و زراعی همچون ذرت، سبزی و صیفی و انتقال آنها به انبارهای مسقف و خودداری از چرای دامها در ارتفاعات و مسیل ها برای جلوگیری از خطر برق گرفتگی و سیلاب، دو توصیه مهم هواشناسی برای این مدت است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان اضافه کرد: پرهیز از عملیات سمپاشی و محلول پاشی، مهار سامانه های آبیاری بارانی، استفاده قیم برای نهال‌ها با توجه به وزش باد نسبتا شدید و تنظیم دما و رطوبت و تهویه در گلخانه ها و سالن های پرورشی، دیگر توصیه ها برای جلوگیری از خسارت این سامانه است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار