نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد؛
نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که با ورود سامانه کم فشار به استان سمنان طی روزهای آتی هوا به طرز محسوسی خنک‌تر شده و وزش شدید باد را نیز شاهد خواهیم بود.
کد خبر: ۹۹۹۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹ 06 October 2021

وزش شدید باد و کاهش محسوس دمای هوا در استان سمنان

 

به گزارش تابناک سمنان نقشه‌های هواشناسی همزمان با روز چهارشنبه نشان از ورود سامانه کم فشار بارش زا از سمت غرب استان سمنان می‌دهد. سامانه‌ای که می‌تواند در کنار وزش شدید باد، دمای هوا را نیز به طرز محسوسی کاهش دهد در نتیجه باید منتظر پایان هفته‌ای سرد و بادناک در سراسر استان سمنان باشیم.

برای فردا پیش بینی هواشناسی آسمان مرکز استان سمنان قسمتی ابری تا نیمه ابری در بعدازظهر وزش باد است و تقریباً در تمام نقاط استان این پیش بینی به صورت مشابه همراه با کاهش محسوس دما تکرار شده است با این تفاوت که هشدار برای تندباد و همچنین کاهش دمای هوا در برخی نقاط مانند دامغان و ییلاقات شمال مهدی شهر و شاهرود ذکر شده است.

آسمان نیمه ابری می‌شود

آسمان اغلب نقاط استان سمنان امروز چهارشنبه صاف و آفتابی است اما از فردا کم کم آسمان به سمت نیمه ابری شدن پیش رفته و وزش شدید باد را خواهیم داشت این شرایط در سمنان نیز خواهد بود بیشینه و کمینه دمای هوای سمنان برای امروز و فردا به ترتیب ۲۷ و ۱۷ و ۲۶ و ۱۶ درجه بالای صفر عنوان شده است.

در شاهرود وزش باد از فردا مهمان این بزرگترین شهرستان استان سمنان می‌شود برای آخر هفته کاهش چهار درجه‌ای دمای هوا رقم می‌خورد و باید منتظر بارش رگبار در ارتفاعات نیز بود. هم اکنون وزش باد هفت کیلومتر بر ساعتی در این شهرستان هوایی نسبتاً مطبوع اما اندکی سرد را پدید آورده است.

بیشینه و کمینه دمای هوای دیار شاهوار برای امروز ۲۵ و ۱۲ درجه بالای صفر گزارش شده در حالی که برای فردا این شاخص به ۲۰ و ۱۰ درجه بالای صفر می‌رسد که نشان از خنک شدن چند درجه‌ای هوا دارد از سوی دیگر آسمان شاهرود از سوی هواشناسی برای امروز قسمتی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد گزارش می‌شود.

وزش باد سرد در دامغان

در دامغان نیز شرایط مانند شاهرود است با این تفاوت که وزش باد در این شهرستان کمی پرقدرت‌تر است هم اکنون دمای هوا در این شهرستان ۱۹ درجه بالای صفر است و بیشینه و کمینه دمای هوا ۲۷ و ۱۵ درجه بالای صفر عنوان می‌شود در حالی که برای فردا و پس فردا بیشینه و کمینه دمای هوا به ۲۳ و ۱۲ درجه بالای صفر کاهش خواهد یافت.

کالپوش در میامی کاملاً ابری و بارانی است و دمای هوا ۱۱ درجه بالای صفر است در نتیجه سردترین نقطه استان سمنان در این پایان هفته بخش کالپوش در شمال شرق استان سمنان خواهد بود. در میامی نیز پیش بینی هواشناسی برای آسمان مرکز شهرستان قسمتی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد اعلام و بیشینه و کمینه دمای هوا برای امروز ۲۷ و ۱۴ درجه بالای صفر است در حالی که برای پس فردا بیشینه و کمینه دمای هوا به ۲۳ و ۱۱ درجه بالای صفر کاهش خواهد یافت.

غرب استان سمنان هم از قاعده مستثنی نیست و طی روزهای آتی کمی هوا سردتر می‌شود. بیشینه و کمینه دمای هوای گرمسار برای امروز ۳۱ و ۱۹ درجه بالای صفر است که برای فردا و پس فردا به ۲۷ و ۱۵ درجه بالای صفر کاهش خواهد یافت همچنین آسمان آرادان قسمتی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد گزارش شده است.

به این ترتیب باید گفت آسمان استان سمنان از فردا اندکی ابرناک می‌شود از سوی دیگر وزش باد و افت محسوس دمای هوا را نیز تجربه خواهیم کرد تا نخستین موج سرد پاییزی در سال ۱۴۰۰ استان سمنان را فرابگیرد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر
 
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار