محمد مهدی گویا درباره شرط حضور دانشجویان و دانش آموزان در کلاس های درس مدارس و دانشگاه‌ها توضیح داد.
کد خبر: ۹۹۹۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶ 06 October 2021

شرط حضور در مدارس و دانشگاه‌ها اعلام شد

 

به گزارش تابناک سمنان محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در برنامه تلویزیونی درباره جریمه واکسن گریزها اظهار کرد: سیاست وزارت بهداشت سیاست تشویق است و سیاست تنبیه جایی کاربرد دارد که خطر عموم مردم را تهدید کند و عمده تلاش ما این است که مردم را به تزریق واکسن تشویق کنیم، اما حضور در کلاس درس منوط به تزریق واکسن است مگر اینکه فرد در هفته یک یا دو بار تست بدهد.

وی افزود: اگر ما کمی سبک و سنگین کنیم می‌بینیم که واکسن نه تنها به حفظ جان ما بلکه به حفظ سلامت دیگران کمک می‌کند و تقاضای من از دانش آموزان و دانشجویان این است که زودتر واکسن تزریق کنند، بدون تزریق واکسن حضور در کلاس درس دشوار است و فرد باید هفته‌ای یک یا دو بار تست بدهد و نباید فرصت ها را از دست داد.

 

 

گویا بیان کرد: واکسیناسیون دانش آموزان پیش از این آغاز شده بود و از صبح پنج شنبه واکسیناسیون دانش آموزان با سرعت بیشتری انجام خواهد شد تا هر چه زودتر دانش آموزان به کلاس‌های درس بازگردند.

وی بیان کرد: در یکی دو ماه اخیر سرعت واکسیناسیون در کشور بیشتر شد و هلال احمر، بسیج، سپاه، اورژانس و شهرداری‌ها در این روند به ما کمک کردند.  واکسیناسیون با این سرعت احتمال وقوع موج جدید را کمتر می‌کند، اما این باعث نمی‌شود که ما به فکر مقابله با موج جدید نباشیم البته ما نباید تنها به واکسن متکی باشیم و در مقابله با کرونا رعایت نکات بهداشتی کمرنگ شوند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: ما تلاش می‌کنیم با دسترسی به واکسن‌های بیشتر به یک روند قابل قبول در واکسیناسیون جمعی برسیم در سراسر کشور در خصوص واکسیناسیون متعادل پیش رفته ایم و اینگونه نیست که خیلی تفاوتی بین استان‌ها باشد.

وی گفت: ایمنی جمعی خیلی مورد تایید دانشمندان نیست، جهش‌های نگران کننده همچنان تهدید کننده است. در سطح دنیا با ایده ال‌ها در مقابله با ویروس کرونا فاصله داریم؛ جهش‌های نگران کننده همچنان هستند.

گویا بیان کرد: یک سازمان مستقل در وزارت بهداشت، میزان ایمنی زایی واکسن های کرونا را بررسی می کند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: به زودی نتایج تمام واکسن های تزریق شده و مقایسه با مشابه خارجی آنها را اعلام خواهیم کرد.

خطر نگاه غیر علمی درباره واکسن

حق دوست اپیدمیولوژیست گفت: مستندات علمی دیده شده از عوارض واکسن از عوارض بیماری بسیار اندک است. برخی خطر واقعی کرونا را جدی نمی‌گیرند این درحالیست که در شرایط خوب بیش از ۲۰۰ فوتی در کشور داریم.

حق دوست گفت: نگاه‌های غیر علمی مثل توهم توطئه خطرات بیشماری را متوجه جوامع می‌کنند اما این دید درست نیست چرا که وزارت بهداشت در کنترل کیفی محصولات بهداشتی خیلی جدیست.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار