گلیج با گریه و افسوس تشک را ترک کرد
مجتبی گلیج ستاره 97 کیلوگرمی کشتی آزاد با یک لغزش کوچک یکی از مهم‌ترین پیروزی‌های ممکن در مسابقات جهانی کشتی را از دست داد.
کد خبر: ۹۹۸۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸ 05 October 2021

به گزارش تابناک سمنان گلیج که از شروع مسابقات وزن 97 کیلوگرم، مسابقات کاملاً مقتدرانه‌ای انجام داد و قصد داشت شگفتی‌ساز و هفتمین فینالیست ایران در این مسابقات باشد، تنها در فاصله 3 ثانیه تا پایان کشتی خود با کایل اسنایدر کشتی‌گیر نامدار آمریکایی به واسطه یک اشتباه کوچک و یک لغزش باورنکردنی کشتی برنده 2-1 را با شکست 3-2 عوض کرد؛ نتیجه‌ای دردناک برای این جوان شایسته ایرانی که امیدوار بودیم دیدار در فینال رقابت‌های 97 کیلوگرم را با عبدالرشید سعدالله‌اف را تماشا کنیم.

 

مسابقه گلیج-اسنایدر در نیمه نهایی وزن 97 کیلوگرم با میدان‌داری جوان شایسته تیم ملی کشتی آزاد ایران آغاز شد و او با دفاع منطقی و زیرنظر گرفتن تمام حرکت کایل اسنایدر، همان‌طور که پژمان درستکار و علیرضا دبیر از او خواسته بودند، توانست با برتری 1-0 از 3 دقیقه اول بیرون بیاید؛ در آغاز 3 دقیقه دوم داوران به ضرر گلیج درخواست 30 ثانیه زمان فعالیت کردند که با توجه به رد و بدل نشدن امتیاز کشتی به نتیجه 1-1 انجامید.

 

 
 

اما در فاصله 1:30 دقیقه به پایان کشتی و با توجه به این‌که گلیج شروع به فعالیت بیشتری برای کسب امتیاز کرده بود، داوران این‌بار اخطاری برای اسنایدر در نظر گرفتند که او نیز علی‌رغم حملاتی که داشت، موفق به کسب امتیاز نشد؛ نکته این‌که او در یک لحظه توانست کمر کشتی‌گیر ایرانی را به چنگ بیاورد اما واکنش سریع و فوق‌العاده گلیج که تحسین گزارشگران خارجی را نیز در بر داشت، باعث شد تا امتیاز رد و بدل نشود و یک امتیاز به سود گلیج در نظر گرفته شود.

 

کشتی به لحظات پایانی نزدیک می‌شد و تماشاگران ایرانی در سالن اسلو شروع به شمار معکوس از 10 به 0 کردند که ناگهان اتفاق عجیبی افتاد؛ درست در زمانی‌که به نظر می‌رسید، گلیج کنترل کشتی را در دست دارد، او تلاش کرد اسنایدر را از تشک کشتی خارج کند و یک امتیاز دیگر نیز به دست آورد که ناگهان اسنایدر که به حالت نیم‌تیغ روی تشک ایستاده بود، جای خالی داد و گلیج زمین خورد و اسنایدر سریع روی پشت او قرار گرفت تا دو امتیاز مفت و مسلم به دست آورد و راهی فینال این مسابقات بشود. پیروزی نه‌چندان منصفانه‌ای که ناراحتی شدید کشتی‌گیر ایرانی و کادرفنی تیم ملی را در پی داشت.

 

وقتی که گلیج با افسوس فراوان در روی تشک زانو زده و دو دست خود را با سر گرفته بود، صدای پژمان درستکار را می‌شنیدیم که با عصبانیت و صدای گرفته از گلیج می‌پرسید «چرا حمله کردی؟»، این در حالی بود که با کمی تجربه و فقط کمی میدان‌داری می‌شد این کشتی را به سود خود تمام کرد و فردا پنجه در پنجه سعدالله‌اف یکی از بزرگ‌ترین کشتی‌گیر بزرگ دنیا انداخت.

 

 

ناراحتی شدید مجتبی گلیج پس از شکست

 

عملکرد گلیج در تجربه امسال رقابت‌های جهانی نشان داد که دیگر باید نام او را به عنوان یکی از مدعیان اصلی وزن 97 کیلوگرم در آینده رقابت‌های جهانی و المپیک نوشت؛ او با تاکتیک دفاعی فوق‌العاده و آمادگی بدنی عالی می‌تواند از هر حریفی امتیاز بگیرد و کشتی را به سود خود تمام کند.

 

او که حالا قطعا یکی از ناراحت‌ترین چهره‌های کاروان کشتی ایران است، باید از نظر روحی ریکاوری شود و فردا برای کسب مدال برنز به میدان برود؛ البته که جای خالی او روی یکی از سکوهای اول و دوم حس خواهد شد.

 

در پایان این مسابقه، کانال تلگرامی فدراسیون کشتی، ویدئویی از لحظه خروج گلیج از تشک مسابقه منتشر کرده که گلیج به سر و صورت خود می‌کوبد و می‌گوید: «عجب غلطی کردم آقا پژمان»؛ لحظه غم‌انگیزی که البته برای همه کسانی که شغل‌شان مبارزه کردن است، پیش می‌آید. او با درس گرفتن از این اشتباهات، باید رقابت‌های سال بعد را نشانه برود، اگر چه افسوس این رقابت همواره همراه او خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

این چهار قاب لحظات کلیدی مسابقه بود که سبب شد اسنایدر که بازی را تمام شده می‌‎دانست، به یکباره از جوانی گلیج نهایت استفاده را ببرد و به فینال برسد.

 

 

 

 

گلیج که شکست را باور نداشت، برای چند ثانیه نای بلند شدن از زمین را نداشت و ناباورانه به اتفاقات ثانیه های پایانی بازی فکر می‌کرد.

 

 

گولچ در هنگام خروج از سالن نیز با گرفتن سرش و گفتن این جمله که "کشتی برده را باختم" نشان داد تازه متوجه چه فرصت درخشانی را برای رسیدن به فینال از دست داده است

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار