معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: ۱۱۷ ریزبرنامه دهه وقف در ۲۶ بقعه این استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۹۸۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸ 04 October 2021

برنامه‌های دهه وقف در ۲۶ بقعه مبارکه استان سمنان برگزار می‌شود

 

به گزارش تابناک سمنان حجت‌الاسلام رضا نفری به مناسبت روز وقف و آغاز دهه وقف، با اشاره به برنامه های این دهه از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان ابراز داشت: توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان از محل موقوفات مرتبط، برگزاری مراسم عزاداری ۲۸ صفر و شهادت امام رضا(ع) در امامزادگان و بقاع متبرکه استان، برپایی ایستگاه‌های "همه واقف باشیم" در امامزادگان و بقاع متبرکه و غبارروبی امامزادگان و بقاع متبرکه، از جمله برنامه‌های دهه وقف در استان سمنان است. 

وی افزود: همچنین نشست با معتمدین روستاها در خصوص احیاء موقوفات، برگزاری همایش وقف، گلباران مزار شهدا و برگزاری یادواره شهدا نیز به این مناسبت برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: کلنگ زنی طرح تجاری و مسکونی موقوفه میرزا ابراهیم نجفی سمنان، بازدید از طرح‌های عمرانی استان، پخت و توزیع غذای گرم از محل موقوفات مرتبط استان نیز از دیگر برنامه‌های دهه وقف در استان سمنان است.
نفری بیان کرد: برگزاری مراسم عزاداری در قالب گروه نمایش راویان عشق، توزیع بسته های نوشت افزار بین دانش آموزان نیازمند نیز برای این دهه برنامه‌ریزی شد.

۱۲ مهر ۱۴۰۰ مصادف با ۲۷ صفر، به یادبود پیامبر اکرم (ص) به عنوان اولین واقف و همچنین شهادت امام حسن مجتبی(ع) به عنوان اولین متولی موقوفات امیرالمؤمنین(ع) "روز وقف" و آغاز دهه وقف است.

این روز از سال ۱۳۷۶ وارد تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران شد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار