مدیر نمایندگی ستاد دیه استان سمنان گفت: ۱۴ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان با مشارکت خیران و نیکوکاران در قالب پویش «کشتی نجات» آزاد شدند.
کد خبر: ۹۹۸۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۳ 03 October 2021

پویش «کشتی نجات» موجب آزادسازی ۱۴ زندانی جرائم غیرعمد استان سمنان شد

 

به گزارش تابناک سمنان سیدهادی نقیبی  ابراز داشت: راه‌اندازی پویش مردمی با عنوان کشتی نجات در فضای مجازی از ابتدای محرم کلید خورد و تا اربعین حسینی ادامه داشت.
وی با اشاره به مشارکت مطلوب خیران در پویش کشتی نجات برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، افزود: خیران نوع دوست با کمک‌های خود زمینه بازگشت ۱۴ زندانی جرائم غیرعمد به آغوش خانواده‌ها را فراهم کردند.
وی بیان کرد: با مشارکت خیران و پیگیری‌های مددکاران زندان‌ها از مجموع ۱۴ زندانی جرائم غیرعمد آزاد شده در استان سمنان، ۱۲ زندانی با کمک مالی بلاعوض و ۲ زندانی با انجام مشاوره و صلح و سازش از زندان‌های استان آزاد شدند.
نقیبی مجموع بدهی زندانیان آزاد شده را حدود ۵۴ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: برای بازگرداندن این زندانیان به آغوش خانواده، ۶ میلیارد و ۴۸۶ میلیون ریال از محل کمک خیران و از منابع ستاد دیه به شاکیان پرداخت شده است.
وی یادآور شد: در جریان پویش کشتی نجات، بیش از ۲۱ میلیارد ریال از بدهی مددجویان، با تلاش و پیگیری معتمدین، مددجویان و روسای زندان‌های استان از سوی شاکیان بخشوده شده و در حدود ۱۸ میلیارد ریال نیز شامل اعسار شده است.
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان سمنان تصریح کرد: سه نفر از زندانیان آزاد شده در زندان سمنان ، ۶ نفر در زندان شاهرود، ۲ نفر در زندان گرمسار و یک نفر در زندان دامغان بود.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۴ زندانی جرائم غیر عمد آزاد شده در استان سمنان با کمک خیران در قالب پویش کشتی نجات، هفت نفر از آنها به دلیل جرائم مالی غیرعمد، چهار نفر به دلیل مهریه و یک نفر به دلیل نفقه در زندان بودند.


آزادی ۲ زندانی جرائم غیرعمد بعد از ۷ و ۱۰ سال حبس با پویش کشتی نجات


مدیر نمایندگی ستاد دیه استان ادامه داد: ۲ نفر از زندانیان قدیمی جرائم غیرعمد استان به برکت این پویش کشتی نجات بعد از تحمل چندین سال حبس آزاد شدند.
وی اظهار داشت: مددجو محمد الف پس از ۱۰ سال و مددجو نورمحمد ق اهل سمنان پس از هفت سال از زندان آزاد شدند.

مدیر عامل ستاد دیه استان سمنان با بیان اینکه با یاری الهی تلاش می‌کنیم محال‌ها را ممکن سازیم، خاطرنشان کرد: از مردم شریف و نیکوکار استان می خواهم در حد توان خود از مشارکت در کار خیر آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد دریغ نکنند، چرا که خداوند مسیر خیر را برای کسانی که دل فرزندان این زندانیان را شاد می کنند، هموار می کند.
مردم استان سمنان می‌توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب های ۰۱۰۵۷۰۱۶۸۷۰۰۵ نزد بانک ملی و شماره حساب جام ۱۰-۳۲۵۱۷۸۵۹ بانک ملت به حساب ستاد دیه این استان واریز کنند.
شهروندان می‌توانند کمک‌های خیرخواهانه خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۸۷۸۵۸۵ نزد بانک ملی پرداخت کنند و در این روش نیاز به مراجعه به بانک نیست و شهروندان از خانه می‌توانند کمک کنند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار