کد خبر: ۹۹۷۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷ 29 September 2021
برنامه 1.9 میلیارد دلاری آمریکا برای جایگزینی تجیهزات شبکه‌ای هوآوی

به گزارش تابناک سمنان کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا (FCC) اوایل هفته اعلام کرد که برنامه‌ای جدید برای جایگزینی تمام تجهیزات استفاده‌شده‌ی هوآوی در زیرساخت‌های شبکه‌ای این کشور را راه‌اندازی خواهد کرد. به‌گزارش رویترز، این کمیسیون حالا مبلغ 1.9 میلیارد دلار را در اختیار شرکت‌های مخابراتی آمریکا قرار خواهد داد تا این شرکت‌ها بتوانند تجهیزات شرکت چینی هوآوی را با تجهیزاتی دیگر جایگزین کنند.

هوآوی در سال گذشته توسط وزارت بازرگانی آمریکا به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی این کشور شناخته شد و در لیست سیاه آمریکا نیز قرار گرفت. حالا دولت آمریکا قصد دارد تا حضور این شرکت چینی در زیرساخت‌های شبکه‌ای خود را هرچه بیشتر از بین ببرد. با این وجود، جایگزینی این تجهیزات کار آسانی نبوده و شرکت‌های مخابراتی خارج از شهر نیز کار دشوارتری برای حذف تجهیزات چینی و جایگزینی آن‌ها خواهند داشت. همچنین در ابتدا قرار بود که تنها شرکت‌های با بیش از ۲ میلیون کاربر و یا کمتر از سرمایه ۱.۹ میلیارد دلاری بهره‌مند شوند اما حالا این سرمایه به شرکت‌های با ۱۰ میلیون کاربر و یا کمتر تخصیص داده خواهد شد.

کمیسیون فدرال اطلاعات در شهریور ۱۳۹۹ (سپتامبر ۲۰۲۰) هزینه‌ی مورد نیاز برای جایگزینی کامل این تجهیزات را ۱.۸۳۷ میلیارد دلار تخمین زده بود. به‌نظر می‌رسد که آمریکا برنامه‌های خود برای جلوگیری استفاده از تجهیزات شرکت‌هایی که به عنوان تهدید ملی شناخته می‌شوند را سرعت بخشیده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تکفارس

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار