نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اهمیت و جایگاه منابع طبیعی در افکار عمومی و جامعه باید برای حفظ و حراست از این ارزش خدادادی تقویت شود.
کد خبر: ۹۹۷۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰ 28 September 2021

نماینده سمنان درمجلس خبرگان:آگاهی عمومی درباره منابع طبیعی افزایش یابد

  

به گزارش تابناک سمنان  آیت الله سیدمحمد شاهچراغی در دیدار با مدیرکل و مسوولان منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در دفتر نمایندگی مردم استان در مجلس خبرگان رهبری افزود: تشکل های مردم نهاد ظرفیتی بسیار خوب برای پیشبرد اهداف نظام در راستای حفاظت و توسعه عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست هستند.

وی بر اطلاع رسانی و فرهنگسازی در پیشگیری از وقوع آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی تاکید و اضافه کرد: با عنایت به تأثیرگذاری رسانه ها در شکل دهی و جهت دهی افکار عمومی و تغییر نگرش ها، اطلاع رسانی از طریق رسانه ها می تواند در ارتقای آگاهی عمومی و مشارکت مردمی در پیشگیری از وقوع هرگونه آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی تأثیرگذار باشد.

آیت الله سیدمحمد شاهچراغی با اشاره به نقش و جایگاه تشکل های مردم نهاد و جوامع محلی در حفاظت از منابع طبیعی افزود: بدون مشارکت مردم، قادر به حفاظت از عرصه های منابع طبیعی نیستیم.

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری افزود: بدون حضور مردم و تشکل های مردم نهاد نمی توان در حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست کشور موفق بود و مشارکت مردم در حفاظت از عرصه‌های طبیعی، بهترین و تأثیرگذارترین روش در این مسیر محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه کار در منابع طبیعی محدود به یک قشر خاص نیست و خدمات در منابع طبیعی به عامه مردم تعلق دارد، یادآور شد: هر که به مردم بیشتر خدمت کند مورد رضای خداوند قرار می گیرد و توصیه حضرت حضرت محمد(ص) است که به فکر مردم باشید تا مردم از شما راضی باشند و این مساله سه شرط دارد اینکه کار باید عاشقانه باشد، گره از کار مردم باز کند و خالصانه و برای خدا و رضایت مردم باشد.

 

آتش سوزی منابع طبیعی سمنان ۷۰ درصد کاهش یافت

 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان هم در این دیدار گفت: با مشارکت مردم و جوامع محلی آتش سوزی عرصه های طبیعی استان ۷۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت.

جعفر مرادی حقیقی گفت: همه ساله سازمان جنگل ها برای کنترل و پیشگیری از وقوع آتش سوزی در فصل بهار و تابستان برنامه ریزی هایی را انجام می دهد، امسال نیز تمهیدات حفاظتی و پیشگیرانه به استان ها ابلاغ شد تا برای جلوگیری از آتش سوزی و کنترل آن با دستگاه های ذی ربط از جمله استانداری ها و مراکز مدیریت بحران هماهنگی های لازم صورت گیرد.

وی گفت: حفاظت از عرصه‌های طبیعی نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های دولتی و البته جوامع محلی و مردمی است، اطلاع رسانی به موقع و مشارکت مردم و نهادهای غیردولتی در حراست از عرصه‌های ملی و مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی از الزامات مقابله با حریق در این عرصه‌هاست.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: آتش سوزی در مراتع این استان آسیب های زیادی را در پی داشته است و مشارکت مرتع داران و بهره برداران عرصه های منابع طبیعی از این عرصه ها در زمینه کاهش آسیب های آتش سوزی و حفاظت از منابع طبیعی اهمیت زیادی دارد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار