کد خبر: ۹۹۷۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱ 28 September 2021
نقد و بررسی آیفون ۱۳ اپل
 

آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس برای افرادی طراحی شده‌اند که به جزئیات اهمیت می‌دهند. این دو گوشی نسبت به نسل قبل خود بهبودهای فراوانی داشته‌اند اما این تغییرات در نگاه اول مشخص نیست. در ادامه با بررسی تخصصی آیفون ۱۳ پرو با تکفارس همراه باشید.

درست مثل آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی، مهم‌ترین تغییر آیفون ۱۳ پرو به باتری این دستگاه مربوط می‌شود. ویژگی مهم دیگر آیفون ۱۳ پرو، بهره گرفتن نمایشگری است که از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

 

ارتقاء باتری، دوربین و نمایشگر بیشتر به یک به‌روزرسانی سالانه شباهت دارد.تفاوت تغییرات آیفون ۱۳ پرو نسبت به مدل قبلی این محصول به‌اندازی‌ تغییراتی است که اپل در محصولات سری اس خود اعمال می‌کند (به‌عنوان مثال آیفون ایکس و آیفون ایکس اس). اگرچه آیفون ۱۳ از نظر ظاهری تفاوت چندانی با مدل قبلی این محصول ندارد، اما تغییرات اعمال شده روی آن بسیار بزرگ است.

 

باتری آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس

 

مهم‌ترین تغییر آیفون‌های امسال برای بسیاری از افراد، افزایش عمر باتری این محصولات است. اپل از افزایش ظرفیت باتری و مصرف بهینه‌تر انرژی توسط پردازنده‌ی A15 بسیار راضی بوده و اعلام کرده که این تراشه روش مصرف انرژی توسط صفحه نمایش جدید را تغییر می‌دهد.

آیفون ۱۳ پرو

 

اپل اعلام کرده که عمر باتری آیفون ۱۳ پرو نسبت به آیفون ۱۲ پرو تا یک ساعت نیم بیشتر شده است. با توجه به تجربه‌ی یک‌ هفته‌ای ما در کار با آیفون ۱۳ پرو، به‌نظر می‌رسد ادعای اپل در مورد میزان افزایش عمر باتری این دستگاه درست است. در یک روز کاری که حداکثر فشار را به گوشی آوردیم و تعداد زیادی ویدیو 4K ثبت کردیم و همچنین روشنایی صفحه را روی حداکثر قرار دادیم، آیفون ۱۳ پرو از اوایل صبح تا ساعت ۱۱ شب دوام آورد و همچنان ۲۰ درصد شارژ آن باقی مانده بود. بر اساس اطلاعات اپلیکیشن نظارتی آیفون، مدت زمان روشن بودن نمایشگر حدود چهار ساعت بوده و بار دیگر اشاره می‌کنیم که در این ۴ ساعت نهایت فشار به دستگاه وارد شده است.

اگر استفاده‌ی شما در حد معمول باشد، پیش از اینکه هشدار کم شدن باتری را ببینید، حدود ۷ ساعت به‌طور مداوم می‌توانید با آن کار کنید.

با استفاده از آیفون ۱۳ پرو، می‌توان با اطمینان و بدون نیاز به حمل یک پاوربانک، تا یک روز کاری کامل روی باتری این گوشی حساب کرد. برای بیشتر افراد، باتری دستگاه باید در حدی باشد که تا یک روز کامل کاری معمولی را دوام بیاورد. آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس به‌راحتی این ویژگی را به کاربران ارائه می‌دهند.

 

طراحی و مشخصات فنی آیفون ۱۳ پرو

 

اپل سال گذشته یکی از بزرگ‌ترین تغییرات را در طراحی آیفون اعمال کرد و این محصول به لبه‌های تخت مجهز شد. همچنین سری آیفون ۱۲ برای اولین‌بار به 5G و مگ‌سیف مجهز شدند. مدل‌های امسال آیفون نیز از همین سبک طراحی بهره می‌برند و تغییرات در طراحی این محصولات جزئی است. نمایان‌ترین تغییر در آیفون ۱۳ کوچک‌تر شدن بخش ناچ دستگاه است.

آیفون ۱۳ پرو

 

تغییر دیگر افزایش قابل توجه وزن مدل‌های جدید آیفون است. تمام مدل‌های آیفون ۱۳ نسبت به نسل قبل خود ضخامت بیشتری دارند. بیرون‌زدگی دوربین و ابعاد لنز دوربین‌های اصلی نیز نسبت به آیفون ۱۲ افزایش یافته و کاملا مشخص است. این یعنی نمی‌توانید از قاب‌های آیفون ۱۲ برای آیفون ۱۳ استفاده کنید. به‌نظر ما و احتمالا بسیاری دیگر از کاربران، افزایش ضخامت دستگاه برای ارائه‌ی باتری بهتر، ارزشش را دارد.

اپل برخلاف بسیاری از گوشی‌های اندرویدی که از نمایشگرهای خمیده بهره می‌برند، همچنان از صفحه نمایش تخت با اندکی حاشیه در اطراف آن، در آیفون‌های جدید خود استفاده کرده است. فریم دور نمایشگر از جنس استیل ضدزنگ بوده و براق است که به‌سرعت پر از اثر انگشت خواهد شد. اما شیشه‌ی بدنه‌ی پشتی مات است. اپل لایه‌ای از جنس سرامیک شیلد روی بدنه‌ی جلو و پشت دستگاه قرار داده و لنز دوربین‌های آیفون ۱۳ نیز از جنس یاقوت کبود است تا بدین طریق مقاومت دستگاه در برابر ضربه و خط‌و‌خش بیشتر شود.

غیر از دوربین و نمایشگر، مهم‌ترین ویژگی آیفون ۱۳ پرو تراشه‌ی A15 بایونیک این محصول است. مثل همیشه هدف اپل از تولید این تراشه این بوده که سرعت آیفون تا چند سال بعد همچنان بالا باشد. این تراشه امکان اضافه شدن تعدادی ویژگی جدید در دوربین آیفون ۱۳ پرو را فراهم کرده است. همچنین تعداد هسته‌های پردازنده‌ی گرافیکی مدل‌های پرو آیفون ۱۳ (۵ هسته) نسبت به مدل‌های معمولی (۴ هسته) بیشتر است.

آیفون ۱۳ پرو

 

حافظه‌ی داخلی مدل پایه‌ی آیفون‌های امسال ۱۲۸ گیگابایت است و بالا‌رده‌ترین مدل این دستگاه یک ترابایت حافظه دارد. این میزان حافظه برای یک گوشی موبایل بسیار زیاد است اما اگر قصد دارید ویدیوهای پرورز ثبت کنید، بهتر است حافظه‌ی داخلی را مد نظر داشته باشید و مدل‌هایی که ظرفیت حافظه‌ی داخلی آن‌ها بیشتر است را انتخاب کنید. ابعاد و وضوح تصویر آيفون‌های امسال نسبت به آیفون ۱۲ تغییر نکرده است. آیفون ۱۳ پرو از نمایشگر ۶.۱ اینچی با وضوح ۱۱۷۰ در ۲۵۳۲ پیکسل بهره می‌برد.

آیفون‌های سری ۱۳ اپل از باند‌های میانه‌ (Mid-Band) 5G پشتیبانی می‌کنند. اگرچه این نوع شبکه‌های 5G هنوز در دسترس کاربران نیست، اما در هر صورت آیفون ۱۳ پرو از فناوری مورد اشاره پشتیبانی می‌کند.

بسیاری از کاربران امیدوارند اپل سرانجام به‌جای لایتنینگ از درگاه یواس‌بی نوع سی (USB-C) استفاده کند. اگر اپل از درگاه یو‌اس‌بی سی در آیفون ۱۳ و به‌خصوص مدل‌های پرو این گوشی استفاده می‌کرد، بدون نیاز به مبدل، می‌توانستیم از یک کابل برای چندین دستگاه استفاده کنیم و علاوه‌بر این امکان اتصال بسیاری از دستگاه‌های جانبی که از درگاه یو‌اس‌بی سی پشتیبانی می‌کنند فراهم می‌شد.

 

دوربین

 

سیستم دوربین در آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس دقیقا یکسان است. این یعنی برای دسترسی به همه‌ی قابلیت‌های دوربین نسل جدید آیفون نیازی به خرید مدل پرو مکس ندارید. می‌توان گفت آیفون ۱۳ پرو بهترین عکس‌ها را ثبت می‌کند و تا این لحظه کیفیت عکس هیچ گوشی دیگری به آیفون جدید نمی‌رسد. البته گوشی گوگل پیکسل ۶ هنوز معرفی نشده و شاید پرچمدار جدید گوگل مثل گذشته تصاویر بسیار باکیفیتی ثبت کند و پس از معرفی این محصول می‌توان کیفیت تصاویر آن را با آیفون‌ ۱۳ پرو مقایسه کرد.

اپل در تبلیغات خود اعلام کرده سیستم دوربین آیفون ۱۳ پرو بزرگ‌ترین پیشرفت در دوربین‌های موبایلی است. چه در زیر نور مستقیم آفتاب باشید و چه در شرایط نوری معمولی، تصاویر ثبت شده با آیفون ۱۳ پرو با جزئیات و بسیار با کیفیت خواهند بود. البته در شرایط نوری مناسب، اکثر گوشی‌های هوشمند پرچمدار، تصاویری با جزئیات بالا و با کیفیت ثبت می‌کنند.

آیفون ۱۳ پرو

 

مهم‌ترین ویژگی دوربین‌های آیفون ۱۳ پرو قابلیت خارق‌العاده‌ی عکاسی در نور کم است. لنز اصلی این گوشی نسبت به سال قبل بهبود یافته است. اپل برخلاف پرچمداران اندرویدی که از دوربین‌هایی با مگاپیکسل بالا استفاده می‌کنند، همچنان از یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی روی آیفون ۱۳ پرو بهره گرفته که این یعنی وضوح لنز از زمان معرفی آیفون ۶ اس در سال ۲۰۱۵ تغییر نکرده است. البته ابعاد این لنز اکنون بسیار بزرگ‌تر شده که می‌توان آن را بزرگ‌ترین لنز به‌کار رفته در یک گوشی هوشمند دانست. گشودگی دیافراگم این سنسور نیز f/1.5 است.

دوربین جدید آیفون ۱۳ پرو نسبت به سایر گوشی‌های هوشمند بازار، می‌تواند مقدار قابل توجهی نور را جذب کند. ترکیب جذب نور بالا با بهبودهای اعمال شده در محاسبات تصویربرداری اپل، باعث شده تا تصاویر ثبت شده با آیفون ۱۳ پرو در نور کم کیفیت بسیار بالایی داشته باشند.

آیفون ۱۳ پرو

 

تصاویر ثبت شده با این گوشی در نور کم، رنج داینامیک بیشتر و نویز کم‌تری دارند. اپل همچنین گفته که سیستم پردازش تصویر جدید این شرکت اکنون نقاط مشکی را بهتر مدیریت می‌کند و بنابراین سایه‌ها در تصاویر با دقت بیشتری ثبت می‌شوند. بدین ترتیب حتی در نور کم، تصاویر آیفون ۱۳ پرو نقاط تاریک را تاریک، و نقاط روشن را روشن ثبت می‌کند.

حال سوال این است که آیا بیشتر کاربران متوجه تفاوت کیفیت آیفون ۱۳ پرو با مدل استاندارد آیفون یا حتی آیفون ۱۲ پرو می‌شوند یا خیر؟ در پاسخ باید گفت که بیشتر افراد احتمالا متوجه تفاوت بین کیفیت تصاویر این مدل‌ها نخواهند شد. برای مشاهده‌ی تفاوت در کیفیت تصاویر آیفون ۱۳ پرو با آیفون ۱۲ پرو باید خیلی روی آن‌ها زوم کنید.

لنز فوق عریض آیفون ۱۳ پرو نیز بهبود یافته و نور بیشتری جذب می‌کند، اما این تغییر را نمی‌توان یک تفاوت بزرگ دانست. قابلیت جدید و مهم اضافه شده به این لنز، پشتیبانی از فوکوس خودکار بوده که امکان تصویربرداری ماکرو را هم فراهم کرده است.

آیفون ۱۳ پرو

 

هنگامی که گوشی مورد اشاره را خیلی به سوژه نزدیک کنید (هنگامی که حدود ۱۰ سانتی‌متر با سوژه فاصله داشته باشد)، دوربین به‌طور خودکار به حالت فوق عریض جابه‌جا خواهد شد. اپل وعده داده که با یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری، امکان غیرفعال کردن جابه‌جایی خودکار لنز دوربین را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. وقتی گوشی را باز هم به سوژه نزدیک‌تر کنید (با فاصله‌ی حدود ۲ سانتی‌متر)، سوژه‌ی مورد نظر همچنان در حالت فوکوس خواهد بود.

دوربین عریض اصلی نیز یک به‌روزرسانی بسیار مهم دریافت کرده است. حالا امکان بزرگ‌نمایی ۳ برابری هم در دوربین جدید آیفون ۱۳ پرو ارائه شده است. اپل همانند بسیاری از پرچمداران اندرویدی توجهی به ارائه‌ی قابلیت بزرگ‌نمایی‌ ۱۰۰ برابری ندارد، در عوض این شرکت روی کیفیت بزرگ‌نمایی اپتیکال سه‌برابری آیفون‌های جدید خود تمرکز کرده است. این ویژگی برای ثبت تصاویر پرتره اهمیت زیادی دارد.

آیفون ۱۳ پرو

 

تصاویر ثبت شده با بزرگ‌نمایی ۳ برابری، کیفیت خیلی خوبی دارند و افکت محوشدگی پس‌زمینه (بوکه) به‌خوبی روی سوژه اعمال می‌شود.

از مدت‌ها قبل، گوشی‌های آیفون در بخش ثبت ویدیو بهترین دستگاه‌های موبایلی بوده‌اند و فقط گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی الترا سامسونگ در چند سال اخیر کیفیتی در سطح آیفون‌های اپل ارائه می‌دهند. کیفیت ویدیوهای ثبت شده با لنز اصلی آیفون ۱۳ پرو در یک کلام شگفت‌انگیز است. همچنین سیستم تثبیت‌گر تصویر دوربین آیفون‌های جدید عملکرد خیلی خوبی دارد و حتی در شرایط کم‌نور می‌توان ویدیوهای بدون لرزش و با کیفیتی با آن‌ها ثبت کرد.

امسال اپل امکان ثبت ویدیوهای پرورز را هم به آیفون ۱۳ اضافه کرده است. برای مشخص شدن کیفیت واقعی ویدیوهای ثبت شده با این فرمت، باید تست‌های مختلفی انجام داد اما در هر صورت اگر نیاز به این ویژگی دارید، آیفون یکی از گزینه‌های پیش روی شما است.

در نهایت باید گفت تا به‌ این لحظه، آیفون ۱۳ بهترین سیستم دوربین روی گوشی‌های هوشمند را به کاربر ارائه می‌دهد.

 

حالت‌های جدید تصویربرداری

 

اپل دو حالت جدید تصویر برداری به آیفون‌های امسال اضافه کرده که در هر چهار مدل آیفون ۱۳ در دسترس افراد قرار گرفته‌اند. یکی از این ویژگی‌ها سینماتیک مود نام دارد. به‌طور خلاصه سینماتیک مود برای تغییر فوکوس روی سوژه‌ها در هنگام ثبت ویدیو کاربرد دارد.

پروفایل‌ها گزینه‌های جدید دیگری هستند که به اپلیکیشن دوربین آیفون ۱۳ اضافه شده‌‌اند. اپل اعلام کرده که پروفایل فقط یک فیلتر ساده نبوده و در واقع یک نوع ظاهر خاص برای ثبت تصاویر است.

گزینه‌های پیش‌فرض پروفایل‌های دوربین آیفون‌های جدید شامل حالت استاندارد، کنتراست عمیق، رنگ‌های زنده، رنگ‌های گرم و رنگ‌های سرد است. شما می‌توانید با استفاده از اسلایدر مخصوص هر پروفایل، میزان اعمال آن روی تصویر را تنظیم کنید. اپل همیشه به‌دنبال ارائه‌ی سیستم دوربینی بوده که تصاویر را دقیقا شبیه به حالت طبیعی آن‌ها ثبت کند. اگرچه شرکت‌هایی مثل گوگل و سامسونگ، تصاویر ثبت شده را با پردازش‌های نرم‌افزاری بهبود می‌دهند تا بیشتر مورد پسند کاربر واقع شوند، اما اپل این امکان را فراهم کرده تا افراد بتوانند تصویر مورد نظر خود را بدون نیاز به ویرایش، با دوربین آیفون ثبت کنند.

آیفون ۱۳ پرو

 

پس از انتخاب هر پروفایل، آیفون گزینه‌هایی برای تنظیم رنگ سفید، کنتراست و سایر موارد در اختیار کاربر قرار می‌دهد. سیستم پردازش تصویر آیفون‌های جدید، از فناوری جدیدی برای ثبت بهتر مواردی مثل رنگ پوست استفاده می‌کند. به همین دلیل پروفایل‌ها را نمی‌توان یک فیلتر ساده دانست زیرا پروفایل‌ها برخلاف فیلترها روی کل تصویر اعمال نمی‌شوند.

البته امکان استفاده‌ی همزمان از فرمت RAW و پروفایل‌ها وجود ندارد. همچنین نمی‌توان پروفایل‌ها را پس از ثبت تصویر ویرایش کرد.

 

نمایشگر آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس

 

آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس سرانجام به نمایشگرهایی مجهز شده‌اند که گوشی‌های پرچمدار اندرویدی سال‌هاست از این نوع صفحه‌ نمایش‌ها بهره می‌برند. آیفون‌ ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس حالا به صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی مجهز شده‌اند. اپل نمایشگرهای جدید خود را سوپر رتینا XDR با پروموشن نامیده است.

نمایشگرهای جدید اپل امکان تغییر نرخ تازه‌سازی بین ۱۰ تا ۱۲۰ را دارند. اپل از نوعی نمایشگر اولد به نام LTPO در سری جدید آیفون‌های خود استفاده کرده که این فناوری اولین‌بار در گوشی‌های هوشمند سامسونگ مورد استفاده قرار گرفته است.

این صفحه نمایش داینامیک رنج بالاتری دارد و سطح روشنایی آن بسیار زیاد است. همچنین امکان تغییر خودکار نرخ تازه‌سازی در آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس وجود دارد و همین امر باعث شده تا مصرف باتری پنل مورد اشاره کم‌تر شود.

نرخ تازه‌سازی بالاتر یعنی انیمیشن‌ها و اسکرول کردن نرم‌تر و روان‌تر انجام می‌شوند. اگر قبلا از گوشی‌های رده بالای اندرویدی استفاده کرده باشید قطعا تجربه‌ی کار با نمایشگرهایی که از نرخ تازه‌سازی بالا پشتیبانی می‌کنند را دارید، در غیر این‌ صورت توضیح دادن تفاوت بین صفحه‌ نمایش‌های ۶۰ هرتزی معمولی با نمایشگر‌های ۱۲۰ هرتزی کمی سخت است. اگرچه اپل دیرتر از رقبای اندرویدی نسبت به استفاده از یک صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی در آیفون اقدام کرده اما نباید فراموش کنیم که آی‌اواس به خودی خود نرم و روان عمل می‌کند و انیمیشن‌ها در این سیستم عامل بدون لگ اجرا می‌شوند.

با بزرگ‌نمایی روی متون در آیفون ۱۳ پرو، خوانایی آن‌ها همچنان زیاد بوده و مثل مدل‌های قبلی محو نخواهد شد. استفاده از نمایشگرهایی که از نرخ تازه‌سازی بالا پشتیبانی می‌کنند این حس را به شما منتقل می‌کند که گویی همه چیز به طور مستقیم زیر انگشتان شما انجام می‌شود.

آیفون ۱۳ پرو

 

همچنین اپل از روشی هوشمندانه برای ارائه‌ی این ویژگی بهره برده است. سیستم عامل آی‌اواس بر محتوای نمایش داده شده روی نمایشگر نظارت دارد و بنابراین در صورت نیاز نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش را کم یا زیاد می‌کند. اپل همچنین این امکان را در زبان برنامه‌نویسی سوئیفت فراهم کرده تا توسعه‌دهندگان شخص‌ثالث بتوانند در صورت تمایل اپلیکیشن‌های خود را با پروموشن سازگار کنند.

قابلیت پروموشن یک ویژگی ارزشمند است که تجربه‌ی کاربری بهتری را روی آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس ارائه می‌دهد. عملکرد این قابلیت همان چیزی است که باید از یک دستگاه ۱۰۰۰ دلاری انتظار داشت.

صفحه نمایش پروموشن یک دلیل بسیار خوب برای خرید آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرومکس است. البته شاید این ویژگی برای همه‌ی افراد مهم نباشد، اما مسلما استفاده از آن، انجام کارهای مختلف روی گوشی را لذت بخش‌تر می‌کند. همچنین نباید فراموش کنیم که عمر باتری این مدل نسبت به آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی به میزان قابل توجهی بیشتر است.

در مورد دوربین، اگر تصاویر را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید مسلما برای مشاهده تفاوت در جزئیات باید کمی به آنها دقت کنید، اما اگر از دوربین آیفون برای موارد دیگری مثل ساخت کلیپ‌های ویدیویی بهره می‌برید قطعا ویژگی‌های جدید اضافه شده به آیفون ۱۳ پرو به‌کار شما خواهد آمد.

آیفون ۱۳ پرو

 

در کل نمی‌توان ایرادات زیادی از آیفون ۱۳ پرو گرفت. داستان این گوشی داستان تکرار است، اما تکرار در اینجا اهمیت دارد. دارندگان آیفون ۱۲ پرو برای مشاهده‌ی تفاوت بین این گوشی با آیفون ۱۳ پرو باید دقت زیادی به جزئیات نسل جدید آیفون داشته باشند. اما در صورتی که از مدل‌های قدیمی‌تر آیفون استفاده می‌کنید، مسلما آیفون ۱۳ پرو برای شما یک به‌روزرسانی بزرگ محسوب خواهد شد.

در هر حال اگر به جزئیات توجه داشته باشید قطعا از ویژگی‌های آیفون ۱۳ پرو شگفت زده خواهید شد.

 

موافقت با توافق‌نامه‌ها

 

این روزها برای راه اندازی اولیه‌ی گوشی‌های هوشمند توافق‌نامه‌های زیادی به کاربر نمایش داده می‌شود که باید با همه آن‌ها موافقت کند. در بیشتر مواقع افراد این توافق‌نامه‌ها را نمی‌خوانند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین بندهای قوانین استفاده از آیفون‌های جدید اپل اشاره می‌کنیم.

  • شرایط و قوانین استفاده از سیستم عامل آی‌اواس که می‌توانید مفاد آن را از طریق ایمیل هم دریافت کنید
  • موافقت‌نامه‌ی ضمانت اپل که می‌توانید مفاد آن را از طریق ایمیل هم دریافت کنید

این توافق‌نامه‌ها قابل مذاکره نبوده و اگر با آن‌ها موافقت نشود، نمی‌توان از گوشی هوشمند مورد بحث استفاده کرد.

آیفون همچنین از شما می‌خواهد تا هنگام راه‌اندازی دستگاه، سرویس اپل‌کَش (Apple Cash) و خدمات پرداخت اپل‌پی (Apple Pay) را هم تنظیم کنید. این یعنی باید با توافق‌نامه‌ی اپل‌کش و سرویس پرداخت اپل‌پی نیز موافقت کنید.

در نهایت شما باید دو توافق‌نامه‌ی اجباری و چهار توافق‌نامه‌ی اختیاری را برای استفاده از آیفون تایید کنید.

 

جمع‌بندی نهایی

 

آیفون ۱۳ پرو به یک باتری با ظرفیت بالا مجهز شده و از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی بسیار با کیفیتی بهره می‌برد. همچنین سیستم دوربین این دستگاه تا به این لحظه بهترین نمونه‌ در بین گوشی‌های هوشمند بازار است و قابلیت‌ها و امکانات فراوانی را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. همچنین تراشه‌ی A15 به‌کار رفته در این گوشی، قدرت و سرعت عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و همه‌ی اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موجود در فروشگاه اپ‌استور را به‌راحتی اجرا می‌کند.

نکات مثبت:

  • سیستم دوربین خارق‌العاده
  • عمر باتری بسیار خوب
  • نمایشگر با کیفیت با پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز

نکات منفی:

  • دوربین سلفی با کیفیت متوسط
  • حالت سینماتیک مود خیلی حرفه‌ای نیست
  • استفاده از درگاه لایتنینگ به‌جای یو‌اس‌بی سی

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تکفارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار