وزیر مشاور در امور خارجی امارات، طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برخی یاوه‌گویی‌ها در خصوص جزایر سه‌گانه و لزوم حضور کشورهای منطقه در مذاکرات برجامی را تکرار کرد.
کد خبر: ۹۹۷۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰ 28 September 2021
ادعای ضد‌ایرانی مقام اماراتی در سازمان ملل

 

به گزارش تابناک سمنان «خلیفه شاهین المرار» وزیر مشاور در امور خارجی امارات، طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برخی یاوه‌گویی‌ها در خصوص جزایر سه‌گانه و لزوم حضور کشورهای منطقه در مذاکرات برجامی را تکرار کرد.

این مقام اماراتی، در یاوه‌گویی‌هایی توجیه‌ناپذیر، سه جزیره ابوموسی، تنب بزرگ، و تنب کوچک در ایران را «جزایر اماراتی» خوانده و مدعی «اشغال» این جزایر توسط ایران شد.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود که امارات هرگز از درخواست خود برای حاکمیت بر این جزایر دست نخواهد کشید و چنانچه اختلاف‌ها با ایران در این خصوص از طریق مسالمت‌آمیز حل و فصل نشود، امارات آن را به دیوان بین‌المللی کیفری ارجاع می‌دهد.

المرار با تکرار برخی ادعاها در خصوص ماهیت برنامه هسته‌ای و موشکی ایران و همچنین سیاست‌های منطقه‌ای این کشور، گفت که نمی‌توانیم این فعالیت‌ها را نادیده بگیریم.

وی مدعی شد که هر گونه توافقی با ایران باید با در نظر گرفتن کاستی‌های برجام انجام شود و کشورهای منطقه نیز باید در آن حضور داشته باشند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایلنا

 

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار