اخیراً جمعی از نمایندگان با تدوین طرحی خواستار تشکیل وزارت‌خانه‌ای جدید شدند، این طرح که به امضاء ۲۸ نماینده رسیده است برای بررسی بیشتر به کمیسیون تخصصی ارجاع شده است.
کد خبر: ۹۹۶۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷ 27 September 2021

جزئیات طرح نمایندگان مجلس برای تشکیل یک وزارتخانه جدید

 

 

به گزارش تابناک سمنان نمایندگان مجلس با تدوین طرحی خواستار تشکیل وزارتخانه‌ای جدید شده‌اند.

 اخیراً جمعی از نمایندگان با تدوین طرحی خواستار تشکیل وزارت‌خانه‌ای جدید شدند، این طرح که به امضاء ۲۸ نماینده رسیده است برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌ تخصصی ارجاع شده است.

متن این طرح به شرح زیر است:

مقدمه (دلایل توجیهی): با هدف حل معضلات زیست محیطی از جمله آلودگی هوا ، خاک و آب از طریق مدیریتی با قدرت اجرایی بیشتر و تقویت اثر گذاری و نیز چابک سازی و امکان نظارت قانونی نمایندگان مجلس ، وزارت حفاظت محیط زیست تشکیل می شود

عنوان طرح: طرح تشکیل وزارتخانه محیط زیست

ماده واحده - از تاریخ تصویب این قانون سازمان حفاظت محیط زیست با تمامی اختیارات و وظایفی که به موجب قوانین و مقررات در مواردی که مغایر شرع نیست با رعایت بند « د » ماده (۲۹ (قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ /۷ /۸ با اصلاحات و الحاقات بعدی و بند « الف » ماده (۲۸ (قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۹۵ /۱۲ /۱۴ و بدون توسعه تشکیلات و افزایش نیروی انسانی به وزارت « حفاظت محیط زیست » تبدیل می شود .

تبصره ۱ - کلیه امکانات، اموال ونیروی انسانی سازمان مزبور در اختیار وزارتخانه جدید قرار می گیرد .

تبصره ۲ - شرح وظایف این وزارتخانه مطابق قوانین مورد عمل سازمان مذکور خواهد بود و دولت موظف از تغییرات در شرح وظایف وزارتخانه جدید را حداکثر ظرف مدت یکسال برای تصویب مجلس شورای اسلامی ارائه کند .

تبصره ۳ - هر گونه افزایش نیروی انسانی ، امکانات و با مالی برای وزارتخانه موضوع این ماده واحده در طول دوران اجرای برنامه ششم توسعه ممنوع است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار