رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر گفت: عملیات جنگل کاری و مراقبت در وسعت ۸۸ هکتار از اراضی ملی این شهرستان از محل صندوق توسعه ملی انجام شد.
کد خبر: ۹۹۶۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰ 26 September 2021
 
 
به گزارش تابناک سمنان حیدر واحد مطلق رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر اظهار داشت: جنگل‌کاری با هدف توسعه پوشش گیاهی و افزایش سرانه اراضی جنگلی در شهرستان مهدیشهر انجام شد.

او ادامه داد: امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی عملیات جنگل کاری، مراقبت و آبیاری در وسعت ۸۸ هکتار اجرا شد و به پایان رسید.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر تصریح کرد: ۲ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی سال گذشته برای توسعه اراضی جنگلی در نظر گرفته شده است.

واحد مطلق خاطرنشان کرد: جنگل کاری در سه حوضه آبخیز جاشلوار، آسوران و هیکو با کاشت قلمه بید، تبریزی و صنوبر انجام شده است.

او بیان کرد: اقدامات زیستی شامل جنگل‌کاری با رویکرد جامع نگری در حوضه‌های آبخیز انجام می‌شود و هدف اصلی این اقدامات تقویت و بهبود پوشش گیاهی و حفاظت خاک در مقابل فرسایش است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر تاکید کرد: حفاظت و حمایت از عرصه‌های منابع طبیعی نیازمند مشارکت آحاد جامعه است.

وسعت عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان مهدیشهر ۳۹۵ هزار هکتار است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار