معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه خانواده دانش آموزان به کارگزاران تعلیم و تربیت اعتماد کنند، گفت: اجرای دقیق دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی کرونا برای بازگشایی مدارس در دستور کار است.  
کد خبر: ۹۹۶۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲ 25 September 2021
 
خانواده‌ها به کارگزاران تعلیم و تربیت در بازگشایی مدارس اعتماد کنند

 

به گزارش تابناک سمنان علیرضا حاج قاسمی روز شنبه در آیین نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت در مدرسه خَیرساز عضدی شهرک دانشگاه شاهرود، افزود: خانواده ها با اطمینان خاطر فرزندانشان را برای تحصیل به مدارس بفرستند چراکه همکاران ما در مدارس به رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی واقف هستند.

وی با بیان اینکه در صورت تعطیلی مدارس وظایف همکاران در تعلیم و تربیت در پسا کرونا بسیار دشوار خواهد شد، ابراز داشت: از همه گیری کرونا تاکنون حدود ۲ سالی می گذرد این در حالی است که بسیاری از مدارس دنیا بعد از ۶ ماه کلاس های حضوری خود را برقرار کردند.

حاج قاسمی ادامه داد: آنها به این نتیجه رسیدند که دانش آموزان برای رشد اجتماعی، عاطفی، تعامل با همسالان و پرهیز از استرس و اضطراب نیاز به برقراری کلاس های حضور دارند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: نظام تعلیم و تربیت ایران هم امسال مبنا را بر بازگشایی حضوری گذاشته است که استمرار این وضعیت نیازمند رعایت سخت گیرانه شیوه نامه های بهداشتی از سوی معلمان و کادر مدارس است.

وی ابراز داشت: اگر در رعایت شیوه نامه های بهداشتی کوتاهی و منجر به تعطیلی کلاس های حضوری شود، آسیب های گذشته دو چندان نمود پیدا می کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان در کشور اجرا شد، اظهار داشت: در این طرح میانگین هشت درصد از دانش آموزان کشور با اضافه وزن مواجه بودند که این امر زنگ خطر بزرگی برای تربیت نسل آینده است.

حاج قاسمی با اشاره به اینکه بعد از تعطیلی کلاس های حضوری در سراسر کشور حدود ۱۴ درصد از دانش آموزان ترک تحصیل کردند، ابراز داشت: برای پرهیز از این آسیب ها نیازمند برقراری کلاس های حضوری با ایجاد اعتماد بین خانواده دانش آموزان در رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی هستیم.

 معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، تصریح کرد: از اوایل آبان ماه مدارس براساس تصمیم ستاد ملی کرونا به صورت تدریجی و گام به گام بازگشایی خواهند شد.

وی با بیان اینکه ابتدا مدارسی که تعداد دانش آموزان کلاس آنها کمتر از ۱۵ نفر است برقرار می شوند، افزود: در گام بعدی مدارس با جمعیت کمتر از ۳۰۰ نفر و سپس مدارس با جمعیت بالای ۳۰۰ دانش آموز به صورت گروه بندی بازگشایی می شوند.   

استان سمنان ۱۲۶ هزار دانش آموز دارد که از این تعداد ۳۲ هزار و۳۰۰ دانش آموز سهم شهرستان شاهرود است که در ۵۶ پیش دبستانی، ۱۴۲ مدرسه دولتی و ۳۹ مدرسه غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار