مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان:
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت: کارگاه‌های آموزشی تخصصی فرهنگی و هنری در شش ماهه اول سال برای نزدیک به دو هزار کودک و نوجوان هم استانی برگزار شد.
کد خبر: ۹۹۵۸۰۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸ 22 September 2021

 

۲ هزار کودک و نوجوان استان سمنان آموزش تخصصی دیدند

 

به گزارش تابناک سمنان  نبی الله خدابخشی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، هرساله برنامه‌ریزی برای مسیر و نقشه راه مراکز همراه با نیازسنجی و آسیب شناسی انجام می‌گیرد، تاکید کرد: از مهم‌ترین هدف‌های ما در این مجموعه، شناسایی و پرورش استعدادهای ذوقی و فکری کودکان و نوجوانان و توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

وی با بیان اینکه ۱۷۰ کارگاه تخصصی در نیمه اول سال با حضور یک هزار و ۹۵۰ کودک و نوجوان در استان برگزار شده است، ابراز کرد: از لحاظ برگزاری کارگاه‌های تخصصی و تعداد اعضای شرکت کننده، نسبت به سال قبل ۳۲ درصد رشد داشتیم.

برگزاری کارگاه قصه گویی و موضوعات فرهنگی و هنری

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان با بیان اینکه ۱۵ درصد از مخاطبان کودک و نوجوان از ۱۹ استان کشور، در کارگاه‌های تخصصی استان حضور پیدا کردند، ابراز کرد: بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه گویی در بخش استانی، با ۶۲۵ شرکت کننده در استان برگزار شد و نفرات برتر برای شرکت در بخش منطقه‌ای معرفی شدند.

خدابخشی بیان کرد: کودکان و نوجوانان آسیب دیده در دو شهرستان سرخه و آرادان به صورت پایلوت و در قالب طرح ارتقای سلامت کودکان و نوجوانان، در هفت زمینه مورد پایش قرار داده و شناسنامه سلامت برای آنان صادر شد همچنین برگزاری انجمن‌های تخصصی ادبی، هنری و قصه گویی، یکی دیگر از اقدامات مطلوبی است که در مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه اجرای فراخوان‌های ادبی و هنری، طرح امداد فرهنگی پِیک امید با رویکرد توجه به مناطق محروم و کم برخوردار و مسابقه هنری خانواده شاد، از دیگر برنامه‌ها و اقدامات کانون پرورش فکری و کودکان و نوجوانان استان است، افزود: اجرای طرح هاتف (هدایت استعدادها و توانایی‌ها)، مهر واره ادبی هفت خوان رستم، طرح سواد اقتصادی و مسابقات ادبی ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک، از جمله برنامه‌های آتی ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار