امام جمعه شاهرود گفت: اعتقاد، ایمان و یقین قلبی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس موجب خلق رویدادهایی شد که هنوز برای نظامیان دنیا باورپذیر نیست.
کد خبر: ۹۹۵۵۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶ 21 September 2021
 
امام جمعه شاهرود:رشادت رزمندگان در دفاع مقدس برخاسته از ایمان آنان بود

 

به گزارش تابناک سمنان حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی روز سه شنبه در آیین تجلیل از یادگاران و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس در سرسرای زغالسنگ البرز شرقی شاهرود به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، افزود: نیروهای مسلح، جوانان و نوجوانان بسیجی در دوران دفاع مقدس لحظاتی را آفریدند که حساب و کتاب های نظامی گری تدریس شده در دانشگاههای تربیت افسری دنیا را برهم زد.

وی با بیان اینکه جنگیدن و دفاع در همه دنیا در مقابل متجاوزان انجام می شود، ادامه داد: دفاع ایرانیان در برابر لشکر مسلح و تقویت شده عراق به واسطه درس گرفتن از نهضت سید الشهدا (ع) اخلاص و الهی بودن تقدس یافت.

به گفته وی، دفاع مقدس گنجینه ای عظیم است که به واسطه اخلاص ، ایثار ،نماز شب ها ، توبه ها و وصیت های عارفانه شهدا پدیدار شد.

امام جمعه شاهرود دستاورهای فراوان دوران دفاع مقدس در زمینه ها و عرصه های گوناگون را راهگشای آینده برشمرد و تاکید کرد: امروز دفاع ها و خرمشهرهای بسیاری پیش رو خواهیم داشت که با تکیه برآن تجربه ها پیروز میدان خواهیم بود.

امینی افزود : در حوزه های خانواده، مسایل فردی و اجتماعی، فرهنگ، اقتصاد و تولید اگر آن تقدس دوران هشت سال دفاع مقدس، اخلاص و باور قلبی باشد، نتیجه بخش خواهد بود.

معاون استاندار سمنان و فرماندار شاهرود هم در این آیین گفت: هدف و رسالت این دست همایش ها و نکوداشت ها تبیین ارزش ها و انتقال دستاوردهای عظیم دوران دفاع مقدس برای نسل های آینده است.

ابوطالب جلالی با بیان اینکه رزمندگان اسلام در دوران هشت سال جنگ تحمیلی با وجود کمبودها، تحریم ها با صبر و ایثار تمدن ساز شدند، تاکید کرد: در دفاع مقدس و تاریخ انقلاب این جوانان باغیرت و اقتدار ایران اسلامی بودند که با نثار جان خود ماندگار شدند.

به گفته وی، بیش از ۲۰ کمیته برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس یکهزار و ۱۰۰ عنوان برنامه را با تلاش شبانه روزی تدوین کردند.

در این آیین محمد رضا امینی رزمنده جانباز و آزاده از برپایی مراسم عزاداری سالار شهیدان در اردوگاه های عراق در زمان اسارت خود و همرزمانش خاطره گویی کرد.

اجرای زنده خاطره یک شب عملیات دوران دفاع مقدس از شهید علی کلباسی و رضا نادری از شهدای اطلاعات عملیات هشت سال دفاع مقدس توسط محمد رضا قاسمی از یادگاران دفاع مقدس زینت بخش این محفل بود.

خاطره رزمنده علی حشمت خواه جانباز دفاع مقدس از ارتشیان شجاع ایران زمین برای آزادسازی قسمت وسیعی از مناطق تحت اشغال رژیم بعثی عراق و رشادت های رزمندگان در آن دوران مورد تشویق حاضران قرار گرفت.

در این مراسم که با حضور فرمانده انتظامی، سپاه، ارتش شهرستان شاهرود، بسیجیان، خانواده معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد، با اهدای لوح از تعدادی از یادگاران دوران دفاع مقدس تجلیل شد.

شهرستان شاهرود در دوران دفاع مقدس ۱۴ هزار تن رزمنده برای دفاع از کیان ایران اسلامی به جبهه های حق علیه باطل اعزام کرد و بیش از یکهزار و ۱۰۰ شهید در این دوران تقدیم نظام مقدس اسلامی کرد.

در شهرستان شاهرود ۱۹۰ پایگاه بسیج و ۱۲ حوزه محلات فعالیت دارند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار