ممکن است ایالات متحده آمریکا فروش F-۲۲ Raptor، اولین جنگنده نسل پنجم جهان به متحدان خود از جمله ژاپن، اسرائیل و استرالیا را آغاز کند.
کد خبر: ۹۹۴۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷ 19 September 2021
File:Lockheed Martin F-22A Raptor JSOH.jpg - Wikipedia
 


به گزارش تابناک سمنان  نشریه The Drive با استناد به اسناد سری، فاش کرده که آمریکا با اعمال شرایطی به دنبال فروش جنگنده نسل پنجم جهان به اسرائیل و ژاپن است.

این نشریه آمریکایی فاش کرده که یکی از گزینه‌ها برای فروش این جنگنده نسل پنجم این است که دو سال توقف در تولید آن را در نظر می‌گرفت. در مورد اول، هزینه تولید ۴۰ هواپیما ۸.۳ میلیارد دلار و در مورد دوم ۱۱.۶ میلیارد دلار در نظر گرفته شده است.

این نشریه خاطرنشان می‌کند که F-۲۲ Raptor سه گروه از سیستم‌ها را دریافت کرده که انتقال فناوری آن‌ها به متحدان ایالات متحده قبلاً مجاز نبوده است. یکی از این گروه‌ها از جمله بهبود اداره بردار دو بعدی رانش و توانایی جنگنده برای حرکت با سرعت ثابت و دائمی مافوق صوت را شامل می‌شود.

نشریه The Drive خاطر نشان کرده که بخشی از فناوری‌هایی که F-۲۲ Raptor صادراتی می‌توانست دریافت کند بعداً در F-۳۵ Lightning II گنجانده شد. تاکید می‌شود که ایالات متحده اجازه بومی سازی تولید F-۲۲ Raptor صادراتی را نمی‌دهد و نرم افزار آن به طور کامل برای خریداران بسته است.
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: برنا
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار