رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان؛
تابناک سمنان: معصومه منظمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان گفت: یکهزار هکتار از مراتع این شهرستان برای کشت و توسعه مشارکتی گیاهان دارویی در سال ۱۴۰۰ مکان‌یابی می‌شود.
کد خبر: ۹۹۴۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶ 18 September 2021

مکان یابی هزار هگتار از مراتع استان سمنان برای کشت گیاهان دارویی

 

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان بیان کرد: در راستای جهش سازمانی و اجرای طرح «۳* ۱۴ *۱۴۰۰» سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور در خصوص کشت و توسعه گیاهان دارویی در مراتع با مشارکت مرتع‌داران و نظارت کارشناسان فنی منابع طبیعی، مراتع مکان یابی و طی پیمایش عرصه در ۱۷ سامانه مرتعی حوزه شهرستان سمنان نوع گونه‌ها و نحوه کشت تعیین شد.

وی اظهار داشت: برای اجرای این پروژه حدود یکهزار و ۷۰۰ کیلوگرم بذر تهیه و در قالب طرح‌های کپه کاری در مراتع سارو پیغمبران، احمدآباد کلاته امیر، شاهوران، شریعت آباد بلو، ایوب چیل بلندی، گرماب، شترداران، چاه حسینی، سرخ پشته گندیاب، کلمر، چاه سم، سفید کمر سنجدو، چاه عباس، جمالیه، نسام، کاهدان و جیزدره انجام می‌شود.

 

معصومه منظمی ادامه داد: از گونه‌های پیش بینی شده جهت توسعه و کشت گیاهان دارویی در سالجاری می‌توان از بادام کوهی، وشق، باریجه، زیره کوهی، گون کتیرایی و متکا نام برد و آغاز طرح‌ها اوایل پاییز و پس از آغاز اولین بارندگی‌های پاییزه و آماده شدن بستر خاک با مشارکت مرتع داران در هر حوزه اجرایی می‌شود.

منظمی همچنین افزود: مکانیابی طرح امسال در راستای احیای مراتع کم‌پوشش و کشت گیاهان دارویی سازگار با شرایط طبیعی و زیستی هر منطقه است که افزون بر احیا و توسعه پوشش گیاهی و تولید علوفه بیشتر، در حفاظت خاک و کنترل فرسایش و بهبود معیشت بهره برداران و نیز موثر است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار