در جلسته ستاد مقابله با کرونا عنوان شد ؛
تابناک سمنان: علیرضا آشناگر استاندار سمنان بیان کرد: بر اساس آخرین وضعیت اعلامی رنگ‌بندی‌های کرونایی، تمامی شهرستان‌های استان از وضعیت رنگ‌بندی قرمز کرونایی خارج شده اند.
کد خبر: ۹۹۴۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸ 18 September 2021

 

استاندار سمنان اظهار داشت: کماکان سیر نزولی بیماری کرونا در استان از نظر سرایت و مرگ و میر ادامه دار است و وضعیت خوبی داریم.

علیرضا آشناگر ابراز داشت: بر اساس این روند نزولی و رو به کاهش، تعداد شهرستان‌های با وضعیت زرد کرونایی در استان افزایش یافته و در حال حاضر ۳ شهرستان سرخه، آرادان و میامی در وضعیت زرد قرار دارند.

آشناگر افزود : مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت رنگ بندی نارنجی کرونایی قرار داشته و در حال حاضر شهرستان با وضعیت قرمز در استان نداریم.

وی ادامه داد:استان سمنان همواره در شاخص ارزیابی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور جز ۳ استان برتر بود و هم اکنون و بر اساس گزارش ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، میزان رعایت پروتکل‌ها و فاصله گذاری اجتماعی در استان، متاسفانه کاهش پیدا کرده که خواهش داریم تا مردم عزیز همچون گذشته در رعایت پروتکل‌ها اهتمام جدی داشته باشند تا شاهد اوج گیری مجدد بیماری نباشیم.

آشناگر گفت: مراکز واکسیناسیون در استان به سرعت در حال واکسینه کردن گروه‌های هدف هستند و در حال حاضر متولدین سال ۱۳۶۸ و قبل از آن در استان، می‌توانند نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند

استاندار سمنان همچنین افزود: انشالله با سرعت واکسیناسیون فعلی و حل مشکلات موجود در این مسیر در خصوص واکسن، بتوانیم در آینده نزدیک ۱۰۰ درصد جمعیت هدف استان را واکسینه کنیم.

آشناگر از تخصیص سهمیه ۶۰ هزار نفری برای سفر اربعین و آن هم به صورت هوایی خبر داد و افزود: بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، تنها افرادی که دو دُز واکسن را تزریق کردند می‌توانند نسبت به دریافت ویزا و انجام این سفر اقدام‌کنند.

استاندار سمنان در پایان گفت: در خصوص بازگشایی مدارس نیز موارد مرتبط، منوط به واکسیناسیون بوده و البته با توجه به وضعیت مطلوب واکسیناسیون در حوزه دانشگاه ها، احتمال برگزاری کلاس‌های درس دانشگاه‌ها به صورت حضوری درآبان ماه، وجود دارد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار