رییس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان سمنان گفت: تیم ورزش زورخانه‌ای استان اصفهان با کسب ۹۲ امتیاز قهرمان مسابقات رده سنی نوجوانان کشور در شاهرود شد.
کد خبر: ۹۹۴۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰ 18 September 2021
اصفهان قهرمان مسابقات ورزش زورخانه‌ای نوجوانان کشور شد
 
 
به گزارش تابناک سمنان سید حسن سبزواری افزود: در این دوره از مسابقات ۱۳ تیم از استان‌های کرمان، فارس، خراسان رضوی، البرز، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، تهران، اصفهان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، یزد و لرستان حضور داشتند.

وی با بیان اینکه تیم‌های کرمان و فارس به ترتیب با ۷۵ و ۵۴ امتیاز مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند، اظهار داشت: این مسابقات در رشته‌های مهارت فردی «چرخ تیز»، «چرخ چمنی»، «کباده»، «سنگ» و «میل بازی» در رده سنی نوجوانان به مدت ۲ روز برگزار شد.

سبزواری با اشاره به اینکه این مسابقات در وزن های، منفی ۵۵، ۵۵ تا ۷۰ و مثبت ۷۰ کیلوگرم انجام شد، ابراز داشت: در رشته سنگ وزن منفی ۵۵ کیلو گرم علیرضا زابلی از استان سیستان و بلوچستان، وزن ۵۵ تا ۷۰ کیلوگرم امیر حسین برزگری از استان البرز و در وزن مثبت ۷۰ کیلوگرم محمد رضا شعبانی از استان فارس به مقام نخست دست یافتند.

رییس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان سمنان با بیان اینکه مجید درویشی از شاهرود در رشته چرخ چمنی وزن ۵۵ تا ۷۰ کیلوگرم مقام سوم را کسب کرد، ادامه داد: در رشته چرخ چمنی وزن اول، محمد مهدی شوندی از استان البرز؛ وزن دوم، محمد ارباب از استان اصفهان و وزن سوم ابوالفضل خالقی از استان کرمان مقام نخست را کسب کردند.

وی با اشاره به اینکه سه ورزشکار از شهرستان شاهرود در این مسابقات حضور داشتند و علی نوعی در رشته میل بازی وزن سوم به مقام سوم دست یافت، افزود: در رشته میل بازی وزن اول، مهدی نیکخواه از استان اصفهان؛ وزن دوم، مرتضی تیموری از استان البرز و وزن سوم امیر عباس طهماسبی از استان فارس به مقام قهرمانی رسیدند.

ابوالفضل اشرفی از شاهرود قهرمان رشته کباده وزن منفی ۵۵ کیلوگرم شد

سبزواری با بیان اینکه محمد طا‌ها نوروزی از شاهرود در رشته کباده وزن دوم به مقام سوم دست یافت، ابراز داشت: در رشته کباده وزن اول، ابوالفضل اشرفی از استان سمنان؛ وزن دوم، سینا خزاعی از استان فارس و پوریا خطیبی از استان تهران حائز رتبه نخست شدند.

رییس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان سمنان با اشاره به اینکه محمد طا‌ها نوروزی در رشته چرخ تیز وزن دوم هم به مقام دوم رسید، اظهار داشت: در رشته چرخ تیز وزن اول، علیرضا خنجری از استان فارس؛ وزن دوم، محمد ارباب از استان اصفهان به مقام اول دست یافتند.

وی ادامه داد: در رشته سنگ وزن اول، علیرضا زابلی از استان سیستان و بلوچستان؛ وزن دوم، امیر حسین برزگری از استان البرز و وزن سوم، محمد رضا شعبانی از استان فارس به مقام اول را کسب کردند.

این دوره از مسابقات به مناسبت چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس در زورخانه حضرت ابوالفضل (ع) شاهرود برگزار شد.

در شهرستان شاهرود ۱۳ زورخانه دایر است، این شهرستان دارای یک هزار و ۳۰۰ ورزشکار زورخانه ای، ۲۴ مرشد کارت‌دار و نیز ۱۷ مربی و ۹ داور فعال است.

از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ورزشکاران این رشته در شهرستان شاهرود ۱۳ نشان طلا، نقره و برنز در رقابت‌های گوناگون کسب کردند.
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار