مدیر کل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: با کاهش ۵۱ درصدی میانگین بارندگی در دراز مدت، خشکسال گریبان گیر استان شده است که برای مقابله با آن، تمهیداتی با کمک دستگاه‌های اجرایی اندیشیده شده است.
کد خبر: ۹۹۴۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹ 17 September 2021


به گزارش تابناک سمنان خداداد مدیر کل مدیریت بحران استانداری سمنان با اشاره به اینکه در سال زراعی ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰، میانگین بارندگی ۷۷ میلی متر بود گفت: این میزان نسبت به میانگین بارندگی در دراز مدت که ۱۴۰ میلی متر است کاهش ۵۱ درصدی دارد و نسبت به سال گذشته ۴۲ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه کاهش بارندگی‌ها در استان سمنان تاثیر منفی بر تولید کشاورزی و دامی داشته است گفت: بر اساس برآورد به طور غیر مستقیم، خشک سالی ۸۳۴ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

به گفته وی، علاوه بر خشک سالی دیگر پدیده‌های طبیعی نیز مثل سرمازدگی خسارت ۴۴۰ میلیارد تومانی و سیل و صاعقه و تگرگ نیز خسارت ۱۶۵ میلیارد تومانی وارد کرده است.

خداداد از تشکیل کارگروه‌های پپیشگیری با حوادث طبیعی و فراخوان دستگاه‌های اجرایی از سال گذشته خبر داد و گفت: در این کارگروه ها، میزان خسارت‌ها بررسی و برای کمک به برخی از آسیب دیدگان مانند عشایر علوفه دولتی تامین شد.
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار