پیشرفت 95 درصدی موزه دفاع مقدس؛
تابناک سمنان: سرهنگ محمدحسن سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به پیشرفت ساخت ٩۵ درصدی پارک موزه دفاع مقدس استان، گفت: مسئولان استان نسبت به تامین اعتبار و تکمیل این طرح اهتمام بیشتری داشته باشند.
کد خبر: ۹۹۴۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴ 17 September 2021

پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

 

به گزارش تابناک سمنان   سرهنگ محمدحسن سلامی روز جمعه، پارک موزه دفاع مقدس این استان را یادگار سفر استانی رهبر معظم انقلاب دانست و به ایرنا گفت: ۳۸ درصد از اعتبار ساخت این مجموعه از دفتر مقام معظم رهبری، ۴۳ درصد از دولت‌های قبلی و ۱۹ درصد از شهرداری سمنان تامین شد.

وی با اشاره به اینکه این موزه  هشت گالری دارد بیان کرد: اولین گالری افتتاح شد و دومین گالری در هفته دفاع مقدس امسال افتتاح می‌شود؛ با افتتاح ۲ گالری دیگر تا پایان سال، نیمی از گالری‌های این موزه بهره‌برداری می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه تا کنون ۳۰ هزار ساعت مصاحبه تاریخ شفاهی رزمندگان استان ضبط شده است گفت: ۱۵ عنوان کتاب از این فایل‌های صوتی چاپ شد و ۱۰ عنوان کتاب دیگر تا پایان امسال به چاپ می‌رسد.

سلامی ابراز داشت: یکی از این کتاب‌ها، به عنوان کتاب نمونه سال انتخاب شد.

وی افزود: ۴۲ استاد معارف دفاع مقدس در ۵۰ مرکزآموزشی استان سمنان تدریس می‌کنند و تا کنون ۵۴ هزار نفر،  ۳۳ هزار ساعت علوم دفاع مقدس در استان تدریس شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: چهار هزار کارمند از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون معارف دفاع مقدس را فراگرفتند و چهارهزار کارمند دیگر تا پایان سال فرامی‌گیرند.

سلامی ادامه داد: تا کنون ۱۰ عنوان کتاب پژوهشی درحوزه دفاع مقدس در استان سمنان چاپ شده است و حمایت مالی از ۱۵ پایان نامه دانشجویی با موضوع دفاع مقدس به عمل آمد.

وی افزود: در حوزه فعالیت‌های هنری دفاع مقدس،تا کنون ۱۳ فیلم تولید شده است که ۱۰ فیلم متعلق به بازه زمانی هفته دفاع مقدس سال گذشته تا کنون است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: حمایت از ۷۰ نمایشگاه عکس دفاع مقدس و نگارش ۳۰ فیلم‌نامه کوتاه و چهار فیلم‌نامه بلند نیز در یک سال گذشته محقق شد.

سلامی بیان کرد: ۸۰۰ هنرمند از استان سمنان در جشنواره ملی تولیدات هنری «فانوس» شرکت کردند  و ۵۰ اثر از استان در این جشنواره شرکت داده شد.

وی افزود: همایش «خورشید خانه‌ات باش» با موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی با محوریت بانوان استان سمنان تا کنون پنج بار برگزار شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: همایش بانوان ایثارگر استان سال گذشته با حضور ۳۵۰ نفر برگزار شد و امسال با حضور ۵۰۰ نفر از بانوان برگزار می‌شود.

سلامی با اشاره به اینکه مقرر است از هر رزمنده استان سمنان سالی یک بار تجلیل شود گفت: هر دستگاه اجرایی باید سالی یک بار از تمام رزمندگان خود تجلیل کند.

وی بیان کرد: تا کنون در استان سمنان ۲۵۰ کتاب مکتوب و ۶۰ عنوان کتاب صوتی و تعدادی کتاب با خط بریل چاپ شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: چاپ ۱۰ کتاب شعر و داستان با مشارکت یکهزار و ۶۰۰ شاعر و نویسنده استان، برگزاری ۸۰۰ محفل خاطره‌گویی، برگزاری کارگاه آموزشی برای نوقلمان، برگزاری ۱۰ مسابقه کتاب‌خوانی مجازی با حضور ۹ هزار شرکت کننده، برگزاری ۱۳۰ نمایشگاه در یک سال گذشته از دیگر اقدامات و دست‌آودهای اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار