رییس امور آب و فاضلاب شهرستان شاهرود گفت: روستاییان چهار روستای خارتوران در ۳۲۰ کیلومتری جنوب شرقی این شهرستان، با اتصال به شبکه توزیع، از آب آشامیدنی برخوردار می‌شوند.
کد خبر: ۹۹۳۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰ 14 September 2021
 
چهار روستای خارتوران شاهرود به شبکه آب آشامیدنی متصل می‌شود

 

به گزارش تابناک سمنان ابراهیم باقری با بیان اینکه  تامین آب آشامیدنی  روستاهای دورافتاده و محروم در منطقه کویری خارتوران  «رباط زنگ»، «کلاته مطهری»، «کلات مری»و «ابوالحسنی» در دستور کار است، افزود: این روستاها تاکنون زیرمجموعه شبکه آب و فاضلاب شهرستان نبودند.

وی با بیان اینکه از اریبهشت پارسال  یکپارچه سازی اداره های آب و فاضلاب روستایی و شهری انجام شد، ادامه داد:  بیش از هفت هزار گزارش اتفاقات و خرابی خطوط توزیع شبکه  آب  شهری و روستایی در این مدت بررسی و  رفع شد. که از این تعداد  ۲هزار و ۳۰۰ مورد روستایی  و پنج هزار  مورد در مناطق شهری این شهرستان  بود.

وی با اشاره به اینکه برای تامین آب شهر شاهرود و چند روستای اطراف ، حفر و تجهیز هفت چاه جدید در روستاهای قلعه حاجی ،مزج ،میقان ،باغزندان ،ساحلی و کلاته مطهری  انجام شد، گفت:حفر ، تجهیز و خطوط انتقال برق برای هر چاه عمیق بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه دارد.

باقری با بیان اینکه با تکیه بر توان و تجربه جوانان با کمتر از هزینه حفر یک چاه برخی از چاههای آب موجود شهرستان شاهرود  بهسازی و دوباره  وارد چرخه شد، تاکید کرد: این اقدام برای ۲۰ چاه و ایستگاه پمپاژ انجام و برای پنج چاه دیگر در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه اخذ مجوز برای حفر ۱۱ حقله چاه آب آشامیدنی پیگیری می‌شود ، اظهار داشت: این اقدام برای پایداری بیشتر و تامین آب آشامیدنی شهرستان شاهرود انجام می شود.

باقری با بیان اینکه بیشتر شبکه آب رسانی شاهرود با عمر بالای ۴۰ سال در بخش هایی دارای فرسودگی است، تاکید کرد :تعمیر، اصلاح  و بهسازی ۲۲ کیلومتر با هزینه ۱۲۰ میلیارد ریال انجام  شد.

وی گفت: برای مشترکان جدید و توسعه ۱۰ کیلومتر از شبکه توزیع آب آشامیدنی این شهرستان ۵۰ میلیارد ریال هزینه شد.

رییس امور آب و فاضلاب شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه برای تامین آب آشامیدنی سالم ۳۰ روستا در  برخی فصل های سال از ۲ دستگاه تانکر حمل آب استفاده می شود ، افزود: یک تانکر برای مناطق دورافتاده و کویری در بخش بیارجمند و مرکزی با دست کم ۳۰۰ کیلومتر فاصله از مرکز شهرستان  و یک تانکر برای روستاهای بخش بسطام خدمات می دهند.

به گفته وی، خرید ۲ تانکر دیگر برای ضریب اطمینان بیشتر ضرورت دارد.

باقری از مردم خواست با آموزش شیوه درست استفاده از آب آشامیدنی در خانواده ها پایداری بیشتر آب را تضمین و خیران نیز در طرح های مختلف آبرسانی این شهرستان مشارکت کنند. 

۶۵۰ کیلومتر شبکه توزیع آب در شهرهای شاهرود و رودیان و هفت روستای حومه وجود دارد و طول خط انتقال هم ۱۶۰ کیلومتر است همچنین  ۶۰ هزار متر مکعب مخزن و ۲۳ شیر فشارشکن برای آبرسانی به مردم شهر شاهرود به‌کار گرفته می شود.

 

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار