پلیس اندونزی روز دوشنبه اعلام کرد که یگان ویژه ضد تروریسم اندونزی فردی مظنون به سرکردگی گروه تروریستی القاعده و متهم انفجارهای گذشته در این کشور را دستگیر کرده است.
کد خبر: ۹۹۳۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹ 14 September 2021

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس» «احمد رمضان » سخنگوی پلیس اندونزی گفت که «ابو روسدان» اواخر روز جمعه نزدیک «جاکارتا» همراه سه تن از اعضای مظنون دستگیر شد.

مقامات اندونزی معتقدند که فرد دستگیر شده سرکرده اصلی القاعده در اندونزی است. این گروه مستقر در جنوب شرقی آسیا به طورگسترده مسئول حملات در فیلیپین و اندونزی است، از جمله بمب گذاری سال ۲۰۰۲ در جزیره تفریحی «بالی» که به کشته شدن ۲۰۲ نفر از جمله شماری گردشگرخارجی منجر شد.

سرکرده القاعده در اندونزی دستگیر شد/عکس

این مقام پلیس اندونزی این موج  دستگیری‌ها را بخشی از سرکوب گسترده تر در سراسر کشورعلیه القاعده  توصیف کرد و افزود که  پلیس همچنان در جستجوی سایر اعضای مشکوک است اندونزی دنبال کرد.

روسدان ۶۱ ساله متولد جاوه مرکزی، در سال ۲۰۰۳ به دلیل پناه دادن به یک شبه نظامی محکوم به بمبگذاری‌های بالی که به اعدام شده بود، به زندان افتاد.

پس از آزادی از زندان در سال ۲۰۰۶، روسدان سخنرانی‌های تند انجام داد و ده‌ها هزار نفر این سخنرانی‌ها را درکانال یوتیوب بازدید کردند. در یک از سخنرانی‌های ضبط شده، وی افغانستان را سرزمین جهاد خواند.

«واوان هاری پوروانتو» سخنگوی آژانس اطلاعات ملی اندونزی اوایل ماه جاری گفت که پس از تصرف طالبان در افغانستان، مقامات تلاش‌های خود را برای شناسایی و پیشگیری زودهنگام گروه‌های تروریستی که با طالبان ارتباط دارند، افزایش داده اند.

در سال گذشته میلادی، نیروهای امنیتی اندونزی ده‌ها شبه نظامی را دستگیر کردند. حملات تروریستی علیه  خارجی‌ها در اندونزی در سالهای اخیر با با الهام از تاکتیک‌های گروه داعش انجام شد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: فارس

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار