محمد طاهری :
تابناک سمنان: محمد طاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: ۳۰ درصد شبکه آب استان، معادل یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر، نیازمند بهسازی است.
کد خبر: ۹۹۳۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵ 13 September 2021

شبکه‌های توزیع فرسوده و معضل تلفات آب شرب - ایسنا

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: اعتبار مورد نیاز برای اصلاح شبکه آب آشامیدنی استان سمنان بیش از سه هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود و باید در استان سمنان ۵ هزار کیلومتر شبکه توزیع آب آشامیدنی وجود دارد که نیمی از این مقدار شهری و نیمی روستایی است.


وی گفت: مطابق برنامه، باید سالانه بین ۳ تا ۴ درصد از شبکه آب آشامیدنی استان معادل ۱۵۰ کیلومتر اصلاح شود که در یک بازه زمانی ۲۵ تا ۳۰ ساله اصلاح شبکه آب تکمیل شود.

محمد طاهری ادامه داد: شبکه‌های توزیع آب آشامیدنی شاهرود و گرمسار به نسبت سایر شهرستان‌ها مناسب‌تر است و در شهرستان‌های سمنان، سرخه، دامغان و مهدیشهر فرسودگی بیشتر است.

طاهری ادامه داد: ۵۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر‌های استان سمنان وجود دارد که ۱۰ درصد از این میزان، معادل ۳۲ کیلومتر، خط انتقال است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان اظهار داشت: گفت: سمنان با ۷ کیلومتر، بیشترین خط انتقال فاضلاب شهری در استان را دارد و شاهرود با ۵ کیلومتر و مهدیشهر با ۴ کیلومتر در رتبه‌های بعدی هستند.

طاهری بیان کرد: سمنان با ۲۲۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب، بیشترین میزان شبکه جمع‌آوری را دارد که معادل ۷۵ درصد از شهر است و همچنین شهرستان مهدیشهر نیز دارای ۹۸ درصد خط انتقال فاضلاب شهری است، اما به دلیل کوچک‌تربودن این شهر، میزان خط انتقال کمتر است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار