نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: فعالیت‌های مناسب فرهنگی و بهره‌گیری از جوانان خلاق بهترین راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان علیه کشور است.
کد خبر: ۹۹۳۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰ 13 September 2021
امام جمعه سمنان: فعالیت‌های فرهنگی مبنای مقابله با جنگ نرم دشمن باشد


به گزارش تابناک سمنان حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در دیدار با اعضای کارگروه علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در دفتر امام جمعه این شهر، تاکید کرد: اتخاذ راهکار‌های مناسب فرهنگی، استفاده از جوانان خلاق انقلابی و نیز برخورداری از سلاح مناسب برای مقابله با جنگ نرم دشمنان ضرورت دارد.

وی افزود: در جنگ نرم همانند جنگ سخت در حالت جنگی قرار داریم و تاکید بر ایجاد قرارگاه‌های فرهنگی در کشور به این معنی است که از طرف مقابل تهاجم صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه باید تهاجم دشمن را تشخیص دهیم خاطرنشان کرد: برای مقابله با تهاجم دشمن باید سلاح مورد نیاز را هم داشته باشیم.

امام جمعه سمنان با تاکید بر لزوم توجه به جوانان و استفاده از ایده‌ها و نظرات آنان در مسایل مختلف از جمله مباحث فرهنگی افزود: کشور دارای جمعیت جوان است و جوانان از ظرفیت‌های بالایی برخوردارند، آن‌ها را باید به جلسات دعوت و از ایده‌ها و نظرات آن‌ها استفاده کنیم.

مطیعی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بیشتر مشکلات ریشه فرهنگی دارد افزود: فرهنگ قابل تغییر است و در این عرصه همه باید تلاش و فعالیت کنند تا مسایل و مشکلات فرهنگی در جامعه به حداقل برسد.

امام جمعه سمنان، بر برنامه محور، اجرایی و کاربردی بودن مصوبات و مباحث تاکید کرد و اظهار داشت: افق کار باید مشخص باشد و در این خصوص از ظرفیت جوانان و نخبگان نیز باید استفاده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این نشست از اتخاذ ساز و کار‌های مناسب برای پیگیری اجرای راهبرد‌های ۱۷ گانه شورای فرهنگ عمومی در این استان خبر داد.

فرشید فلاح گفت: در این سازوکار علاوه بر دستگاه متولی، یک سازمان مردم نهاد و نیز یک شخصیت فرهنگی به عنوان نماینده شورای فرهنگ عمومی استان حضور دارند و چگونگی اجرای مصوبات و اولویت‌های مرتبط با راهبرد‌های این شورا را پیگیری خواهد کرد.

وی با اشاره به دیدگاه حجت الاسلام والمسلمین مطیعی مبنی بر برگزاری منظم جلسات شورای فرهنگ عمومی و کارآمد بودن مصوبات آن افزود: مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید به گونه‌ای باشد که در جامعه تاثیر گذار و دارای نتایج موثری باشد.

فلاح خاطرنشان کرد: مباحث مربوط به مباحث فرهنگی در شورای و کارگروه باید دارای اثرگذاری و کاربردی باشد تا شاهد ارتقای سطح فرهنگ عمومی در جامعه باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، این کارگروه را بازوی علمی شورای فرهگ عمومی دانست و از تلاش اعضای آن به خاطر حضور و پیگیری جلسات کارگروه تقدیر کرد.
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار