بابایی خبرداد؛
تابناک سمنان: محمدحسین بابایی رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات شاهرود با بیان اینکه میزان تعهد امسال این شهرستان ۹ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: تاکنون با کمک‌های مردمی ۴.۵ میلیارد ریال از این عدد محقق شد.
کد خبر: ۹۹۳۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵ 12 September 2021

کمک ۱.۳ میلیاردی مردم گیلان به ستاد بازسازی عتبات عالیات - ایسنا

 

 

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات شاهرود بیان کرد: ساخت یک در از حرم امام حسن عسگری (ع) در سامرا با هزینه ۳۵ میلیارد ریال به استان سمنان واگذار شده که سهم تعهد شهرستان شاهرود ۱۰ میلیارد ریال است.

وی اظهار داشت: اهدای فیش حج، وقف اموال و املاک، طلا و نقره و احشام را از موارد غیر نقدی برشمرد و همچنین یک بانوی خَیّر شاهرودی مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برای هزینه کرد در حرم امام علی (ع)، حرم امام حسین (ع) و امام حسن عسگری (ع) اهدا کرد.

محمدحسین بابایی ادامه داد :سال گذشته میزان تعهد شهرستان شاهرود ۹ میلیارد ریال برآورد شده بود و نذورات نقدی و غیر نقدی ارسال شده در سال گذشته هفت میلیارد ریال بود.

بابایی همچنین افزود: برخی از نذورات که قابل انتقال نیستند با اجازه اهدا کننده فروخته و وجه آن به حساب ستاد واریز می‌شود و در این رابطه در بازسازی عتبات عالیات بنا بر تدبیر مقام معظم رهبری نباید از بودجه و امکانات دولتی استفاده شود و تمامی کمک‌ها از سوی مردم هم به صورت داوطلبانه انجام می‌شود.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات شاهرود گفت: صحن حضرت زهرا (س) در جوار مرقد امام علی (ع) در فضایی به مساحت پنج هکتار تا پایان امسال تکمیل خواهد شد و این صحن در پنج طبقه با امکاناتی، چون محل اسکان زائران، سرویس استحمام، درمانگاه، آشپزخانه مرکزی و بخش فرهنگی راه اندازی خواهد شد.

بابایی در خاتمه افزود: مبلغ هدیه برای هر متر از ساخت صحن و شبستان حضرت زهرا (س) را ۳۰ میلیون ریال اعلام کرد و همچنین برای ساخت هر متر از صحن و شبستان حضرت زینب (س) در کربلا هم مبلغ ۴۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است و برای اهداء کننده سند صادر می‌شود.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار