معاون درمان و توانبخشی هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: پنج هزار و ۱۲۴ بیمار کرونایی در مشهد طی حدود یک ماه از فعالیت مراکز درمان سرپایی هلال احمر خدمات مختلف دریافت کرده‌اند.
کد خبر: ۹۹۳۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲ 12 September 2021

به گزارش تابناک رضوی، مصطفی ذاکر با بیان این مطلب اظهار کرد: این خدمات که شامل تزریق رمدسیویر، خدمات پرستاری، خدمات دارویی، معاینه توسط پزشک عمومی و متخصص، سرم تراپی، سنجش فشار خون و اکسیژن و نیز تزریق عضلانی و اکسیژن‌تراپی است در چهار مرکز درمان سرپایی بیماران کرونایی عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: سامانه تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری (BHCU ) هلال احمر به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا با کسب مجوز از دانشگاه علوم پزشکی مشهد کار خود را در چهار مرکز درمان سرپایی بیماران کرونایی از اواخر مرداد ماه در این شهر آغاز کرده است.

معاون جمعیت هلال‌ احمر خراسان رضوی گفت: طی این مدت به صورت تفکیکی سه هزار و ۲۶۱ تزریق رمدسیویر، ۲ هزار و ۳۶۰ معاینه پزشک عمومی، هزار و ۲۵۳ مورد سنجش فشار خون و سه هزار و ۱۶۳ مورد سنجش اکسیژن خون به عنوان بیشترین خدمات در این مراکز به صورت رایگان انجام شد.

وی افزود: این مراکز با هدف کاهش بار مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستانها و مراکز درمانی برای دریافت خدمات پزشکی و پرستاری، در چهار نقطه مختلف مشهد فعال شده‌اند.

ذاکر با بیان اینکه ۸۵۱ نیرو در این مراکز فعالیت دارند ادامه داد: این مراکز تا زمان نیاز و کاهش مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستانها، فعالیت خود را ادامه خواهند داد.

جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ۳۱ پایگاه امداد و نجات، ۲۰ نمایندگی و شعبه، ۵۱۲ کارمند رسمی، قراردادی و پیمانی، ۴۴ دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد، ۴۰ هزار داوطلب و ۱۰۳ هزار نفر عضو جوانان هلال احمر دارد.

همچنین جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از خدمات ۱۴ هزار و ۵۰۰ امدادگر و نجاتگر فعال در استان برخوردار است که از این میان، سه هزار و ۴۶۵ امدادگر و نجاتگر متخصص در قالب ۱۳ شاخه امدادی همچون امداد کوهستان، سیلاب، حمایت روانی و اسکان اضطراری در خراسان رضوی به طور شبانه‌روزی در طول سال آماده ارائه خدمات کمکی و امدادی نجاتبخش به حادثه‌دیدگان این استان هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار