نیاز به اهدا تمام گروه‌های خونی در شاهرود؛
تابناک سمنان: مسعود عامری رییس پایگاه انتقال خون شاهرود گفت: پس از تزریق واکسن کرونا منعی ندارد، و بر اساس نوع واکسن، زمان مناسب اهدای خون متفاوت است.
کد خبر: ۹۹۲۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹ 11 September 2021

ادای نذر خون ۱۸۴۰ تهرانی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News  Agency


رییس پایگاه انتقال خون شاهرود با بیان اینکه اهدای خون پس از تزریق واکسن کرونا منعی ندارد، گفت: بر اساس نوع واکسن، زمان مناسب اهدای خون متفاوت است و افرادی که واکسن کووید۱۹ از نوع «آسترازنکا» و «اسپوتنیک» تزریق کردند پس از ۱۴ روز می‌توانند برای اهدای خون مراجعه کنند.

وی ادامه داد: تزریق سایر واکسن کووید۱۹ از جمله «بهارات»، «سینوواک»، «سینوفارم» و «برکت» منعی برای اهدای خون ندارند و داوطلبان اهدای خون می‌توانند پس از بهبودی واکنش‌های اولیه واکسن از جمله تب، درد عضلانی، ضعف و بی حالی جهت اهدای خون به مراکز مراجعه کنند.

سعید عامری همچنین افزود: پایگاه انتقال خون شاهرود نیازمند اهدای تمامی گروه‌های خونی است و به همین خاطر افراد واجد شرایط اهدای خون در صورتی که خود یا اطرافیانشان مبتلا به کرونا و یا سرماخوردگی و علایم آن شدند ۳۰ روز پس از بهبودی جهت اهدای خون مراجعه کنند.

عامری تصریح کرد: فعالیت این پایگاه از شنبه تا چهارشنبه ۷:۴۵ تا ۱۳ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۷:۴۵ تا ۱۲ است و روز‌های یکشنبه نیز از ساعت ۱۶ تا ۱۹ آماده خون گیری از اهداء کنندگان هستند.

رییس پایگاه انتقال خون شاهرود همراه داشتن کارت ملی را الزامی دانست و ابراز داشت: همواره طی ۱۰ سال گذشته پایگاه انتقال خون شاهرود حایز رتبه برتر در کنار سایر شهر‌های استان سمنان به نسبت جمعیت در کشور بوده است.

عامری به دوران سخت کرونایی اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی بیماران در بیمارستان‌های شهرستان شاهرود و استان سمنان بیشتر از قبل نیاز به خون و فرآورده‌های خونی دارند.

به گفته وی، اضافه شدن بخش‌های جدید جراحی قلب در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود نیاز بیشتری به خون و فرآورده‌های خونی را به همراه داشته است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار