خبرگزاری رویترز جمعه شب گزارش داد که برادر امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهوری پیشین افغانستان و رئیس سابق اداره امنیت ملی این کشور به دست نیروهای طالبان در پنجشیر اعدام شده است.
کد خبر: ۹۹۲۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲ 11 September 2021

طالبان این مقام سابق افغانستان را اعدام کرد

 

 

به گزارش تابناک سمنان رویترز این خبر را که هنوز از سوی منابع دیگر مورد تایید قرار نگرفته با استناد به اطلاعاتی که برادرزاده امرالله صالح در اختیار این خبرگزاری گذاشته منتشر کرده است.

در صورت تایید نهایی خبر یاد شده این احتمال مطرح می‌شود که برادر معاون اول رئیس جمهوری سابق افغانستان از پیش به همراه امرالله صالح به جمع نیروهای مقاومت در پنجشیر ملحق شده بود.

خبر کشته شدن روح‌الله عزیزی (صالح)، برادر امرالله صالح چند روز پس از تسلط طالبان بر مرکز ولایت پنجشیر، آخرین بخش از خاک افغانستان که هنوز به طور کامل تحت کنترل شبه‌نظامیان اسلامگرا قرار نگرفته، منتشر می شود.

امرالله صالح که خبرهای تایید نشده‌ای در باره احتمال فرار او به تاجیکستان منتشر شده است در زمان مسئولیت در دولت اشرف غنی مواضع بسیار تندی علیه طالبان اتخاذ می‌کرد و پس از تسلط این گروه شبه‌نظامی بر کابل به جبهه مقاومت ملی تحت رهبری احمد مسعود در دره پنجشیر پیوست.

برخی خبرنگاران افغان و فعالان حوزه خبر و رسانه در این کشور نیز با انتشار مطالبی در شبکه‌های اجتماعی کشته شدن برادر امرالله صالح را مورد تایید قرار داده‌اند.

رویترز در گزارش خود آورده است که عبادالله صالح برادرزاده امرلله صالح با ارسال پیامکی به این خبرگزاری اعلام کرده که عمویش را اعدام کرده‌اند.

وی در این پیام کوتاه تصریح کرده که طالبان برادر امرالله صالح را روز پنجشنبه اعدام کرده و به خانواده‌اش نیز اجازه خاکسپاری داده نشده است.

در این گزارش همچنین آمده است: «حساب اردو زبان سرویس اطلاع رسانی طالبان موسوم به الاماره به موجب خبرهای دریافتی اعلام کرده که روح‌الله صالح در جریان نبردهای پنجشیر کشته شده است.»

نبردها میان طالبان و اعضای جبهه مقاومت در حالی همچنان ادامه دارد که نیروهای تحت امر احمد مسعود جنگ را پایان یافته نمی‌دانند و متعهد شده‌اند برغم سقوط بازارک، مرکز ولایت پنجشیر همچنان به مبارزه ادامه دهند.

طالبان اما می‌گوید که کنترل ولایت پنجشیر را در دست گرفته و مدعی است که نیروهای مخالف در این ولایت حضور فعال ندارند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

منبع:یورو نیوز

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار