محمدیونس قانونی در گفت و گو با رسانه‌ها ادعا کرده است که طالبان حقوق انسانی را نقض کرده و در دره های پنجشیر نظامیان خود را جابجا کرده و به انتقام گیری و نقض حقوق بشر اقدام کرده اند.
کد خبر: ۹۹۲۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵ 10 September 2021

کشتار گسترده زنان و مردان در پنجشیر به دست طالبان

 

 

به گزارش تابناک سمنان معاون سابق ریاست جمهوری افغانستان مدعی شد که گروه طالبان در پنجشیر مرتکب کشتار گسترده زنان و مردان شده و آن را جنایت ضد بشری توصیف کرده است.

خبرنگاران فرصت رسیدن به پنجشیر را ندارند و عدم دسترسی به انترنت و منطقه امکان تائید هرگونه ادعا از دو طرف را ناممکن ساخته است و طی دو روز گذشته دولت جدید طالبان تظاهرات و اعتراضات مدنی را نیز غیر قانونی اعلام کرده و هشدار داده است که با خاطی ها برخورد خواهند کرد و این هشدار باعث شده است که اعتراضات روزهای گذشته نیز کاهش یابد.

به گفته قانونی، مواد غذایی و دارو به منطقه پنجشیر نمی رسد و تعدادی مردم از پنجشیر در حال مهاجرت هستند زیرا آنها تسلط طالبان را نمی پذیرند و به دره های جانبی می روند و پنجشیر بصورت کامل بعنوان یک سنگر در اختیار نیروهای احمد مسعود قرار خواهد گرفت.

قانونی می گوید که جنگ پایان نخواهد یافت و سلسله مقاومت ادامه می یابد و مردم افغانستان با تحولاتی بزرگ شده اند که طالبان و اندیشه های آنها را نمی پذیرند.

وی اعلام کرد که تمام سیاستمداران افغانستان هفته آینده با استفاده از قانون اساسی حرکت بزرگ و قانونی را آغاز خواهند کرد و افزاید که طالبان قدرت را غصب کرده و آغاز سناریوی جدید را خبر می دهد.

قانونی گفت که از حقوق آزادی مردم، زنان، حقوق بشر و ارزش‌ها دفاع می کنند و جامعه جهانی هم این گروه را برسمیت نمی شناسند.

صالح محمد ریگستانی یکی از افراد احمد مسعود با انتشار پیامی ویدئویی گفته است که جنگ پایان نیافته بلکه تازه آغا شده است و طالبان را متهم به کشتار و بی رحمی در پنجشیر کرده است.

اما گروه طالبان هرگونه انتقام گیری و کشتار در پنجشیر و هرجای دیگر افغانستان را رد کرده و گفته است که آنها آخرین حدی نرمی و رفتار خوب را در پیش گرفته و همه را عفو کرده اند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار