حیدریان خبرداد؛
تابناک سمنان: ایرج حیدریان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان گفت: بهره‌وری آب بخش کشاورزی استان در خوشبینانه‌ترین حالت ۳۱ درصد است که باید با برنامه‌ریزی مناسب افزایش یابد.
کد خبر: ۹۹۲۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵ 08 September 2021

تامین آب مورد نیاز کشاورزی با مدیریت روان‌آب‌ها

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان بیان کرد: ۸۶ درصد منابع آبی استان سمنان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که بهبود میزان بهره‌وری باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

ایرج حیدریان ادامه داد: جلوگیری از بهره برداری چاه‌های غیرمجاز و انسداد آن‌ها را از اقدامات مهم شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان است و با عمل به سند سازگاری با کم‌آبی توسط دستگاه‌های مربوطه مانند جهادکشاورزی تا سال ۱۴۰۵ باید ۱۷۱ میلیون مترمکعب آب در بخش کشاورزی استان سمنان صرفه جویی شود.

حیدریان همچنین افزود: ۹ درصد از آب تولیدی در استان سمنان در بخش آشامیدنی و پنج درصد در بخش صنعت مصرف می‌شود و از ۹۷ هزار کیلومتر مربع وسعت استان سمنان تنها چهار درصد را آبخوان تشکیل می‌دهند که قابلیت برنامه ریزی برای تامین منابع آبی دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان تصریح کرد: میزان تولید آب در استان سمنان یک میلیارد و و ۱۸۰ میلیون مترمکعب است که از این رقم ۸۰۰ هزار مترمکعب از آب‌های زیرزمینی و بقیه از آب‌های سطحی تامین می‌شود.

وی در پایان گفت: میزان هدررفت آب در شبکه توزیع آب آشامیدنی استان را به طور متوسط ۲۵ درصد بیان کرد و گفت: برای جلوگیری از این امر که تاثیر بسزایی در بهبود شرایط تامین منابع آبی دارد، باید سرمایه گذاری لازم درنظرگرفته شود.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار