علی اکبر علیخانی خبر داد،
سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از رشد ۸ برابری سرمایه گذاری در بخش معدن استان در چهارماهه اول سالجاری خبر داد.
کد خبر: ۹۹۲۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶ 08 September 2021

رشد هشت برابری سرمایه گذاری در معادن استان سمنان

 

 

به گزارش تابناک سمنان علی اکبر علیخانی با اعلام این خبر گفت: طی چهار ماه نخست امسال با صدور ۱۴ فقره پروانه بهره برداری معادن بالغ بر ۵۷۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش معدن استان صورت گرفته است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۸ برابر رشد داشته است و زمینه اشتغال حدود ۱۲۵ نفر را در استان فراهم نموده است. 

 سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان همچنین اضافه نمود در این مدت مجموعا ۳۶ فقره مجوز معدنی شامل : ۱۵ فقره پروانه اکتشاف ، ۷ فقره گواهی کشف و ۱۴ فقره پروانه بهره برداری صادر شده است . 

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ نوع ماده معدنی در این استان بهره برداری می شود ، تصریح کرد: در استان سمنان بیش از ۶۲۰ پروانه بهره برداری دارای اعتبار با ظرفیت اسمی حدود ۲۲ میلیون تن وجود دارد . 

 علی اکبر علیخانی اضافه کرد: ذخیره قطعی معادن استان بیش از ۶۲۰ میلیون تن می باشد و مواد معدنی سنگ گچ ،سنگ نمک ،سلستین زئولیت ،ذغالسنگ ،کانسنگ مس ،سنگ آهن ،کرومیت ،سولفات سدیم ، سنگ آهک از جمله مهمترین مواد معدنی درحال بهره برداری استان هستند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: خبرآنلاین

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار