طاهری :
تابناک سمنان: محمد طاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: دستگاه‌های تصفیه آب خانگی و صنعتی، فقط برای شیرین‌سازی، از جنبه‌های مختلفی سلامت و املاح مفید آب آشامیدنی را از بین می‌برند و توصیه نمی‌شود.
کد خبر: ۹۹۲۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵ 08 September 2021
دستگاه تصفیه آب خانگی چیست و چه کاربردی دارد؟ | خبرگزاری ایلنا
 
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب خانگی، مضرات زیادی مانند از بین بردن املاح مفید و میزان کلر ضروری موجود در آب و افزایش میزان مصرف برق و هدر رفت منابع آبی در پی دارد.

وی با بیان اینکه برای پاکسازی آب شرب از آلودگی‌های مکیروبی از کلر و ترکیبات آن استفاده می‌شود افزود: به منظور از بین رفتن آلودگی‌های ثانویه، مانند آلودگی ظرف نوشیدن آب، لازم است آب مصرفی شهروندان حاوی ۲ دهم تا هشت دهم میلی‌گرم در لیتر کلر باشد که مطابق با استاندارد جهانی است، اما دستگاه‌های تصفیه آب خانگی میزان کلر آب را به صفر می‌رسانند و می‌تواند خطرات زیادی در پی داشته باشند.

محمد طاهری با بیان اینکه سنجش کیفیت آب شرب، شاخص‌های مختلفی دارد ابراز داشت: مهمترین آلودگی موجود در آب، آلودگی‌های میکروبی است و میزان این نوع آلودگی باید صفر باشد.

طاهری ادامه داد: شاخص دوم سنجش کیفیت آب، کیفیت شیمیایی شامل شوری آب (EC) و سختی آب (TDS) است و آب استاندارد باید املاح مورد نیاز بدن را به میزان کافی در خود داشته باشد.

وی افزود: فیلتر‌هایی که در دستگاه‌های تصفیه آب خانگی وجود دارد، این املاح مفید را از بین می‌برد و آسیب و زیان برای بدن در پی دارد و همچنین این دستگاه‌ها میزان هدررفت آب را ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش می‌دهد و به دلیل استفاده از پمپ، هزینه برق خانگی را نیز بالا می‌برد.
طاهری در پایان گفت: آب‌های موجود در واحد‌های فروش آب تصفیه شده و فیلتر یخچال فریزر‌های متصل به لوله‌کشی آب شهری نیز وضعیتی مشابه دارند و در مجموع استفاده از آب تصفیه شده توسط دستگاه‌های تصفیه خانگی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
myname
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
لابد آب با سختی 550 و 450 سمنان فواید بیشتری دارد؟ اگر وجود کلر در لیوان آب مصرفی لازم است گل و لای و رسوب جمع شده در اولین فیلتر ورودی آب هم لازم است؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار