دادستان عمومی و انقلاب شاهرود گفت: محرومیت از انجام خدمات و فعالیت  پزشکی برای پزشکان  نمی تواند بدون صدور رای قطعی دادگاه درهیچ نهاد دیگری صادر شود.
کد خبر: ۹۹۱۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۲ 07 September 2021
 
دادستان شاهرود: محرومیت فعالیت پزشکان در صلاحیت هیچ نهادی نیست

 

به گزارش تابناک سمنان حجت الاسلام والمسلمین رضی پارسا منش شامگاه دوشنبه در آیینی به مناسبت گرامیداشت روز پزشک و تجلیل از مدافعان سلامت  در سرسرای "پور سینا" دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ، افزود: پزشکان و قضات به خاطر نوع کار ممکن است به صورت سهوی دچار اشتباهاتی شوند، ولی تعمیم آن به یک جامعه کاری صحیح نیست.

وی افزود :  احتمال بروز اشتباهات سهوی  قضات در رسیدگی به پرونده ها به دلیل کثرت کار غیرقابل انکار است.

دادستان شاهرود با بیان اینکه پزشکان نیز در تشخیص، درمان و حفظ جان بیماران اقداماتی را به انجام می رسانند که گاهی بصورت غیر عمدی باعث نقص عضو، یا فوت فرد می شود، اظهار داشت:  قانون گذار برای اهمیت کار و تکریم پزشکان دستورالعمل هایی دارد که مورد توجه قضات در رسیدگی ها قرار دارد.

پارسا منش افزود:  تشخیص قصور و تعیین آن به متخصصان این علم در نظام پزشکی و کمیسیون های مربوطه واگذار شده که در صدور رای نهایی موثر است.

وی دایره اخلاق پزشکی را بسیار گسترده خواند و افزود : مجموعه های فعال عرصه خدمات درمانی و پزشکی  با رعایت شان حرفه ای برای رسیدگی به  جرایم احتمالی فراخوانده می شوند.

دادستان شاهرود خدمات حوزه بهداشت و درمان و نیز جامعه پزشکی را عبادت الهی برشمرد.

رییس نظام پزشکی شاهرود هم در این آیین گفت: جامعه پزشکی تافته جدابافته ای از مردم نیست بلکه برای خدمت رسانی در بحران همه گیری کرونا به عنوان مدافعان سلامت پا در میدان گذاشت.

حسین صالحی مقدم با بیان اینکه جامعه پزشکی ، کادر درمان ، پرستاران ، نیروهای خدماتی و تمامی مدافعان سلامت  با ایثارجان گران مایه ترین  خمیر مایه زندگی خود برای خدمت به مردم تلاش کردند ، ابراز داشت: باوجود مشکلات فراوان در بودجه ، تحریم های ظالمانه دشمنان علیه ملت ایران مقاومت و ایستادگی همانند هشت سال دفاع مقدس در مقابله با ویروس منحوس کرونا را تجربه کردیم. 

رییس نظام پزشکی شاهرودبا اشاره به اینکه تلاش همه مدافعان سلامت شایسته تقدیر است ،تاکید کرد: به صورت نمادین از تلاش شبانه روزی و بی وقفه ۱۳۰ پزشک و جامعه پزشکی در مقابله با کرونا با اهدای لوح تقدیر خواهد شد.

امام جمعه شاهرود هم در این مراسم گفت: مردم قدردان همیشگی زحمات پزشکان و کادر درمان هستند به ویژه از جان گذشتگی این قشر جامعه در بحران همه گیری کرونا بیشترین زحمات درمانی را برای بهبود بیماران به دوش کشیدند.

حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی افزود: مقابه با کرونا فرصت دوباره آشنایی بیشر جامعه با تلاش های گسترده کادر درمان برای بهبود بیماران فراهم و در ذهن و جان مردم این شهر ماندگارتر کرد.

وی تاکید کرد: مجاهدت ، فداکاری و جان بازی  جامعه پزشکی برای نجات جان بیماران مردم را از گذشته قدردان تر کرد.

امینی، مددرسانی به انسان های مبتلا و گرفتار را مورد رضای درگاه الهی برشمرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهرستان شاهرود  تلاش بی وقفه کادردرمان و جامعه پزشکی را در دوران ۱۹ ماهه مقابله با ویروس کرونا با ایثارگری این قشر جامعه با سختی ها و فرازو نشیب های شایسته تقدیر دانست و ابراز داشت: در مبارزه و مقابله با این ویروس شرایط سختی را تجربه کردیم.

رضا چمن افزود: بی مهری هایی به حرفه پزشکی می شد که در این شرایط بحرانی و سخت کرونا جامعه پزشکی نشان دادند که چگونه شبانه روزی پای کار هستند. 

وی با اشاره به اینکه  کادر درمان و مردم در ۱۹ ماهه مقابله با کرونا هر از گاهی با سویه جدیدی از ویروس کرونا با عملکردی متفاوت  دست و پنجه نرم کردند ، ابراز داشت: برای مهر ماه نیز  با توجه به عملکردهای گذشته این ویروس ، سویه جدیدی قابل پیش بینی است.

وی تاکید کرد: همچنان این بحران دامنگیر مردم ، نظام سلامت و مدافعان سلامت است و با وجود کمبود ها و تحریم ها با صلابت و اقتدار در این جنگ تمام عیار ایستادگی خواهیم کرد.

چمن اظهار داشت: جامعه پزشکی یکی از سخت ترین امتحان ها را گذراند و ارزشمندی و جایگاه خودو اثر بخشی برای همگان به منصه ظهور رساند.

وی پیش بینی متخصصان دانشگاه علوم پزشکی در دیماه ۹۸ و قبل از همه گیری این ویروس را مناسب خواند و ادامه داد: این دانشگاه در مراکز درمانی خود ۲۷ تخت بیماران عفونی داشت که با توجه به زیر ساخت های موجود و پیش بینی ها ۳۰۰تخت را برای مقابله با این بیماری آمده کردیم.

به گفته وی ، در پنج موج بی رحمانه کرونا این تدابیر به کمک درمان بیماران آمد و بستری نزدیک به ۳۰۰ بیمار کرونایی را  تجربه کردیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: زیر ساخت های موجود که مدیون تلاش مدیران گذشته دانشگاه بود، امکان توسعه ظرفیت تخت را برای پذیرش ۱۲۰بیمار دیگر در این مجموعه فراهم کرد. 

چمن با اشاره به اینکه در هفته گذشته بیش از چهار هزار نفر باید نوبت دوم واکسن کرونای خود را دریافت می کردند ،تاکید کرد: در آن زمان هیچ واکسنی توزیع نشده بود.

وی بدقولی های کلان و نارسایی های توزیع واکسن را باعث کاهش اعتماد مردم به مجموعه پزشکان و درمان این حوزه دانست.

وی گفت: کمتر از یک درصد واکسن کرونا به حوزه بهداشت دانشگاه شاهرود می رسد.

وی با بیان اینکه تمامی پزشکان خصوصی و دولتی و خانواده های آنان برای تزریق واکسن اعلام شده بودند ولی واکسن نبود ، تاکید کرد: توزیع نشدن واکسن در برابر مطالبه سنگین گروه های هدف اعلام شده در کنار جامعه پزشکی مساله ساز بود. 

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود حوزه گسترده جغرافیایی و مدیریتی بهداشتی و درمانی دارد، افزود: بخشی کوچکی از وظایف این دانشگاه خدمات پزشکی و دارویی است.

چمن تاکید کرد:هیچ یک از همکاران در این مدت در نوبت های کاری خود شانه خالی نکردند و از نزدیک شاهد اقدامات خداپسدانه همکاران خود هستیم.

دکترحبیب ذاکریان متخصص رایولوژی  در راه خدمت رسانی بهتر به بیماران به دیدار حق شتافت و از شهدای مدافع سلامت دوران همه گیری کرونا دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بشمار می رود.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار