وقتی آلکنو یک شبه از عرش به فرش رسید
ولادیمیر آلکنو در هفته های اخیر تحت شدیدترین انتقادات از سوی اهالی والیبال ایران قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۹۱۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۷ 07 September 2021

به گزارش تابناک سمنان وقتی در پاییز 99 فدراسیون والیبال برای پیدا کردن یک گزینه مناسب جهت سرمربیگری تیم ملی در المپیک 2020 توکیو جلسات مختلفی را تشکیل داد و در نهایت به سرمربی تیم قهرمان المپیک 2012 لندن رسید؛ واکنش ها تا بیش از 90 درصد نسبت به انتخاب ولادیمیر آلکنو مثبت بود.

 

هم کمیته فنی فدراسیون والیبال به انتخاب این مربی رای دادند و هم رسانه ها، بازیکنان و حتی کارشناسان با توجه به کارنامه پرافتخار آلکنو از او به عنوان یک گزینه خوب و به مراتب بهتر از کولاکوویچ برکنار شده، نام بردند. در این میان حتی برخی او را یکی از بهترین مربیان جهان می دانستند که سابقه قهرمانی در المپیک را هم در کارنامه دارد.

 

همه چیز تا زمان آغاز همکاری رسمی آلکنو با تیم ملی خوب پیش می رفت، اما از اواخر فروردین ماه که قرار بود این مربی روسی به تهران برسد و با چند روز تاخیر این اتفاق افتاد؛ حاشیه ها به تدریج در اطراف تیم ملی بیشتر و بیشتر شد.

 
از ماجرای خط خوردن چند بازیکن برای لیگ ملت های والیبال بگیر تا نتایج ضعیف و باخت های پیاپی در جریان این رقابت ها که انتقادهای زیادی را در پی داشت. اما فدراسیون از انتخاب خود حمایت می کرد و هدف اصلی را المپیک توکیو می دانست.

 

 

بعد از بازگشت از ایتالیا هم ماجرای دعوت فرهاد قائمی و خط خوردن او از تیم ملی حاشیه ها را به اوج رساند. به هر حال آلکنو با حمایت جامعه والیبال و بعد از یک نشست خبری و جواب دادن به سوالات انتقادی خبرنگاران  تیمش را راهی توکیو کرد.  

 

در توکیو هم همه چیز برای ملی پوشان والیبال ایران خوب آغاز شد و با شکست لهستان تصور بر این بود که تیمی متفاوت نسبت به لیگ ملت ها در توکیو به میدان رفته است. با این حال در ادامه تیم ملی روند نزولی در پیش گرفت و در نهایت به کوچکترین خواسته و هدف خود یعنی رفتن به جمع 8 تیم برتر المپیک هم نرسید.


مشخص بود که بعد از پایان المپیک، آن هم با این ناکامی دیگر خبری از آلکنو روی نیمکت تیم ملی نخواهد بود؛ اگرچه این مربی روسی هم اعلام کرد قصد دارد استراحت کند.

 

در روزهای اخیر اما اهالی والیبال حسابی علیه ولادیمیر جبهه گرفتند. از میلاد عبادی پور، کاپیتان جدید تیم ملی بگیر که روی آنتن زنده تلویزیون انتخاب آلکنو را اشتباه خواند تا مصطفی کارخانه سرپرست جدید تیم ملی که امروز حسابی به سرمربی روسی حمله کرد و گفت: «اگر در جلسه آلکنو بودم به او حتما این حرف را می گفتم که تیم هشتم جهان را به دوازدهم جهان تبدیل کردی.»

 

البته چیزهایی مثل این در ایران مسبوق به سابقه است. با این حال آن را بیشتر در فوتبال دیده بودیم؛ اینکه مربیان به خودشان اجازه می دهند درباره دیگر مربیان صحبت کنند، به خصوص اگر آن مربیان خارجی باشند و دستشان از ایران کوتاه باشد.
تیم ملی والیبال با ترکیبی دگرگون شده در حال اعزام به مسابقات قهرمانی آسیاست و به نظر می رسد اهالی والیبال هم باید اتفاقاتی که در دوران آلکنو رخ داده را فراموش کنند. باید دید حالا جانشین ایرانی آلکنو می تواند رضایت اهالی والیبال ایران را در پی داشته باشد یا بازهم والیبال برای رسیدن به المپیک بعدی به سراغ مربیان خارجی خواهد رفت.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار