در سال تحصیلی پیش رو؛
تابناک سمنان: حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: توجه و حفظ توامان سلامت جسم، روح و روان دانش آموزان در شروع سال تحصیلی پیش رو، امری بسیار حیاتی و حائز اهمیت است.
کد خبر: ۹۹۱۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱ 06 September 2021



 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با بیان اینکه تاکنون تصمیمی در خصوص شروع سال تحصیلی به صورت حضوری، غیرحضوری، ترکیبی و یا سایر موارد توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا ابلاغ نشده است، گفت: در مهرماه سال جاری و در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱، همچنان به واسطه شیوع بیماری کرونا، امکان بازگشایی مدارس در استان را در حال حاضر نداریم و به نظر به کار بردن فصل شروع آموزش، بسیار منطقی‌تر است.


حبیب الله خجسته پور افزود: از زمان شیوع و همه گیری ویروس کرونا، تجربه‌های مختلفی در بحث مدیریت مقابله با بیماری ضمن حفظ آموزش و پروش و تحصیل در سطح جهان و همچنین در کشور ما به دست آمده و باید گفت امروز همه کشور‌ها تمام مدارس خود را تعطیل نکردند.


خجسته پور ادامه داد: ما از ابتدای مواجه با کرونا با منطق صفر و یک با موضوع آموزش و پرورش برخورد کردیم و در آینده مشخص خواهد شد که چه خسارتی‌هایی در بین دانش آموزان در بحث آموزش و پرورش بوجود امده است.


وی اذعان داشت: برگزاری سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ به صورت حضوری، غیر حضوری، ترکیبی، برگزاری به صورت حضوری در مناطق کم جمعیت و غیرحضوری در سایر مناطق و یا سایر موارد، تصمیماتی است که ممکن است توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا اتخاذ شود که باید منتظر ابلاغ آن باشیم.


معاون استاندار سمنان با بیان این خبر که در حال حاضر و بر اساس تصمیماتی که تاکنون ابلاغ شده، در اول مهرماه سال جاری بازگشایی کامل مدارس را نخواهیم داشت، ابراز امیدواری کرد: انتظار داریم تا تمامی عزیزان آموزش و پروش، مدیران، معلمان، انجمن اولیا و مربیان و رسانه ها، اقناع سازی کامل والدین دانش آموزان را در خصوص تمامی ابعاد متصور برای آغاز سال تحصیلی جدید، بخصوص تحصیل به شیوه حضوری در دستور کار قرار دهند.
وی با اشاره به این مطلب که یقینا تمامی پروتکل‌های بهداشتی و ضوابط لازم برای جلوگیری از شیوع کرونا و حفظ سلامت و جان دانش آموزان در زمان آموزش حضوری به کار گرفته خواهد شد، گفت: والدین باید توجه داشته باشند که حضور دانش آموزان در مدرسه شاید خطرات کرونا را به همراه داشته باشد، اما عدم حضور در مدرسه برای فرزندان ما خطرات بیشتری را به همراه خواهد داشت.


خجسته پور بر تمهید مقدمات لازم برای واکسینه کردن معلمان و افراد مرتبط با آموزش فرزندان تاکید کرد و با بیان اینکه فرزندان ما با عدم حضور در مدارس و عدم فراگیری آموزش به صورت حضوری، با خسران قابل توجهی روبرو خواهند شد، خاطر نشان کرد: خواهشمندیم تا اولیا در برابر تصمیمات اتخاذ شده در آینده در بحث بازگشایی مدارس، ممانعتی نداشته باشند و نگران نباشند و بدانند که جان تک تک فرزندان آن‌ها برای ما عزیز است و باید قبول کنیم که فرزندان ما در کنار جسم سالم، نیازمند روح سالم نیز هستند.


وی اظهار داشت: جدا کردن فرزندان از همنوعان خود در فضای آموزشی مدارس، آسیب روحی و روانی بسیار جدی برای فرزندان به همراه خواهد داشت و در طولانی مدت خود را نشان خواهد داد که شاید نتوان حتی نسبت به درمان آن اقدام کرد.

 


معاون استاندار سمنان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، فرصت مناسبی برای احیا و بازسازی مدارس و اجرای پروژه‌های جدید بود که جای تقدیر و تشکر از اداره کل نوسازی استان دارد و در اینجا تاکید داریم تا مدارسی که نیازمند ایمن سازی از لحاظ استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی هستند تا اول آبان آماده تحویل باشند و در این مسیر مدارسی که تعداد دانش اموزان کمتری دارند در اولویت قرار گیرند.


وی همچنین گفت:در بحث تغییر کاربری و فروش اموال مازاد آموزش و پرورش، توجه به بحث آمایش سرزمینی و وجود مصوبه شورای آموزش و پرورش شهرستان امری ضروری است.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در پایان با بیان اینکه برگزاری سال تحصیلی جدید به صورت حضوری و یا ترکیبی نیازمند همراهی معلمین گرانقدر است، بر تقسیم بندی مناطق استقرار مدارس به وضعیت‌های دارای پوشش اینترنت، عدم پوشش و مناطق با اپراتور‌های خاص تاکید کرد و گفت: این تقسیم بندی لازم است تا در صورت ابلاغ ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا مبنی بر آموزش حضوری و یا ترکیبی، در مناطق کم جمعیت که پوشش اینترنت ندارند آموزش حضوری به سرعت اجرایی شود، در مناطق عدم پوشش راهکار ویژه اندیشیده و در مناطق با اپراتور‌های خاص، تمهیدات لازم برای تهیه سیم کارت منطبق با آن، در کمترین زمان ممکن انجام شود.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار