نوید دانایی بیان کرد:
تابناک سمنان: نوید دانایی رییس دانشگاه علوم ‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: طبق ابلاغ دستور واکسیناسیون معلمان و فرهنگیان تا کنون ۷ هزار نفر از این قشر در استان علیه کرونا واکسینه شدند.
کد خبر: ۹۹۱۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱ 06 September 2021

واکسیناسیون معلمان علیه کرونا؛ مرداد ماه / وضعیت تزریق واکسن به دانشجویان و  دانش‌آموزان - معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بینا کرد: برای معلمانی که تاکنون واکسن نزدند آمادگی وجود دارد تا در اولین فرصت تزریق واکسن برای آنها انجام شود.

وی ادامه داد : ابتلای دانش آموزان به کرونا در مدارس از نگرانی های والدین است و این مساله باعث چرخش ویروس در بین سایر افراد خانواده و جامعه خواهد شد که لازم است تا رعایت پروتکل ها در مدارس به صورت جدی اعمال و نظارت شود، لازم است تا زیرساخت ها در بحث بازگشایی مدارس در شرایط فعلی و همه گیرس ویروس کرونا، اندیشیده و تامین شود.

نوید دانایی گفت: در این هفته واکسن به میزان کافی به استان سمنان اختصاص داده شد و محدودیتی برای تزریق دُز دوم واکسن برای معلمان وجود ندارد و تاکنون و طی همه گیری شیوع کرونا اقدامات خیلی خوبی در حوزه آموزش در استان صورت گرفته که بسیار قابل تقدیر است.

دانایی اظهار داشت: تعداد زیادی از رانندگان و سرویس مدارس در بحث حمل و نقل عمومی واکسن زدند و اگر فردی از رانندگان و سرویس مدارس از واکسیناسیون جامانده است، آمادگی برای تزریق واکسن به این افراد در استان وجود دارد.

وی همچنین ادامه داد: نگرانی هایی در خصوص ورود احتمالی سویه جدید کرونا به کشور و استان سمنان وجود دارد که در بحث بازگشایی مدارس نیز این نگرانی تسری پیدا خواهد کرد و هچنین هیچ واکسنی در دنیا تائیدیه برای افراد زیر ۱۲ سال را ندارد و تاییدیه برای افراد زیر ۱۸ سال نیز برای تعداد معدودی از واکسن های موجود در دنیاست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: واکسیناسیون برای خانم های باردار و شیرده اجباری است و فراخوان برای انجام واکسیناسیون صورت گرفته که ضرورت دارد در این خصوص توجه جدی صورت گیرد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار